سفر لاپید به آلمان درباره پرونده هسته‌ای ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفر لاپید به آلمان درباره پرونده هسته‌ای ایران

بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهبونیستی هدف لاپید از سفر به آلمان، بحث با مقام‌های این کشور درباره پرونده هسته‌ای ایران است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 21
کد خبر: ۱۴۷۹۵۳

به گزارش راهبرد معاصر رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه خبر دادند که «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد طی دو هفته آینده به آلمان سفر کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پایگاه خبری آکسیوس بامداد یکشنبه به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

یک مقام آمریکایی به این پایگاه خبری گفت: «توافق [در مذاکرات وین] ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد، اما هنوز درباره نتیجه مذاکرات ابهام بوده و خلأهایی با ایرانی‌ها وجود دارد. در هر حال، [توافق با ایران] قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد».

مقام‌های آمریکایی به آکسیوس گفتند: «طی هفته گذشته، مقامات کاخ سفید به همتایان اسرائیلی خود اطمینان دادند که علی‌رغم ادعاهای مطبوعاتی، هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است».

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شامگاه گذشته به شبکه خبری الجزیره گفت: «ما به طور منظم با اتحادیه اروپا (درباره پاسخ ایران) در ارتباط بوده و گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا به صورت خصوصی دنبال می‌شود».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه امتیازات جدیدی را برای ایران برای بازگشت به توافق پذیرفته‌ایم کاملا نادرست است»./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده