گوترش: جهان در مسیر جهنم قرار گرفته است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گوترش: جهان در مسیر جهنم قرار گرفته است

دبیرکل سازمان ملل: جهان در مسیر جهنم قرار گرفته است دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست آب و هوایی مصر هشدار داد که جهان در مسیر جهنم قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۱۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنان خود در اجلاس آب و هوایی؛ ایالات متحده و چین را به عنوان دو کشوری معرفی کرد که مسئولیت ویژه‌ای برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی دارند. دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در اجلاس آب و هوایی COP27 در مصر هشدار داد که جهان باید انتخاب کند که آیا می خواهد انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد یا نسل های آینده را با یک فاجعه آب و هوایی روبرو کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که جهان در مسیر جهنم قرار گرفته است. گوترش به نمایندگان و مقامات ارشد کشورهای جهان که برای بحث در مورد چگونگی مبارزه با تغییرات آب و هوایی در بحبوحه درگیری نظامی اوکراین و افزایش تورم جهانی و کمبود انرژی در منطقه شرم الشیخ مصر گرد آمده بودند، گفت: «بشریت یک انتخاب دارد: همکاری یا از بین رفتن».

گوترش تاکید کرد که ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان باید پیمانی را برای تسریع عبور از سوخت های فسیلی منعقد کنند، هرچند چین و ایالات متحده مسئولیت ویژه و خاصی برای پیوستن به این پیمان دارند.

به گفته گوترش، این یا یک پیمان همبستگی با اقلیم است و در غیر این صورت به سوی خودکشی جمعی حرکت می کنیم.

هشدارهای دبیرکل سازمان ملل توسط «ال گور»، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده نیز مورد تأیید قرار گرفت و او نیز در این نشست بر لزوم پایان دادن به اتکا به سوخت های فسیلی تأکید کرد.

گوترش همچنین خاطرنشان کرد که کشورهای امضاکننده توافقنامه اقلیمی پاریس که در سال 2015 هدف بلندمدت خود را جلوگیری از افزایش بیش از 1.5 درجه ای دمای زمین عنوان کردند، اگر بخواهند به این هدف برسند، باید تا سال 2050 به انتشار صفر کربن دست یابند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده