کانادا سفیر روسیه را احضار کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کانادا سفیر روسیه را احضار کرد

«اولگ استپانوف» سفیر روسیه در اتاوا دوشنبه شب گفت که برای دومین بار طی یک هفته گذشته به وزارت خارجه کانادا احضار شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۱۶۲۴۵۱

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری تاس، استپانوف درباره علت احضار وی به وزارت خارجه آمده توضیحی نداد.

هفته گذشته پس از آنکه دومای روسیه لایحه ممنوعیت تبلیغات روابط غیرسنتی جنسی را تصویب کرد، کانادا سفیر روسیه را احضار کرد.

سفارت روسیه در اتاوا پس از تصویب این لایحه پستی درباره «دفاع از ارزش‌های سنتی» منتشر کرد که با واکنش کانادا مواجه شد.

احضار استپانوف در حالی است که جنگ اوکراین به شکاف‌ها میان روسیه و غرب دامن زده است و کانادا به عنوان بخشی از غرب برای تقویت اوکراین در برابر روس‌ها تلاش می‌کند.

آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا دو هفته پیش در دیدار با همتای آمریکایی خود برای کمک طولانی مدت به اوکراین متعهد شد.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا نیز سه‌شنبه گذشته در حاشیه نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بخارست پایتخت رومانی گفت: ناتو هنگام مذاکره نهایی کی‌یف در باره راه حل سیاسی با مسکو، به تقویت اوکراین می پردازد.

وی افزود که ناتو در دوره سرمای زمستانی کنونی به صور کامل از اوکراین پشتیبانی خواهد کرد و هدف قرار گرفتن شبکه برق و زیرساخت‌های شهری و غیرنظامی، تنها موجب افزایش حمایت هم پیمانان از این کشور خواهد شد.

جولی مدعی شد: روسیه آماده مذاکره نیست، بنابراین هدف کنونی ما تنها تقویت موضع اوکراین در جبهه‌های نبرد از طریق ارائه کمک نظامی، اطلاعات و حمایت مالی به کی‌یف است که به معنی تقویت واقعی و عملی آن در مذاکرات آتی است. زیرا در نهایت همانند هر درگیری دیگری، راه حل دیپلماتیک وجود خواهد داشت، هر چند هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده