بشار اسد: آمریکا از نزاع فلسطین و اسرائیل سود می‌برد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بشار اسد: آمریکا از نزاع فلسطین و اسرائیل سود می‌برد

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد آمریکا از نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی سود می‌برد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 21
کد خبر: ۲۳۷۲۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: زمانی که می‌گوییم آمریکا منظورمان تمام غرب است چراکه تحت سیطره کامل آمریکا است. آمریکا از هر نزاعی بهره‌برداری می‌کند و بعد کنار می‌ایستد و به تماشای آشوب فزاینده می‌نشیند و منتظر لحظه‌ای می‌ماند که بتواند ضربه سرنوشت ساز را بزند.

وی گفت: آمریکایی‌ها از هر نزاعی سود می‌برند. سیاست آمریکا بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» استوار است. این روش آن‌ها برای سیطره و کنترل است و نوعی سیاه نمایی است. چنین برخوردی غیراخلاقی است. آمریکا هر نزاعی را تبدیل به یک بیماری خطرناک مثل دیابت یا سرطان می‌کند و معمولا کشور‌های درگیر بهای نزاع را می‌پردازند.

بشار اسد تأکید کرد: امروز تمام کشور‌های جهان از جمله غرب و آمریکای جنوبی به دنبال گسترش روابط با چین هستند و این یک مسئله طبیعی است چراکه واشنگتن منافع شرکایش را نادیده می‌گیرد و از دلار به عنوان وسیله‌ای برای فشار سیاسی استفاده می‌کند. برای آمریکا مهم نیست که افزایش نرخ اصلی بهره منجر به افزایش تورم و افزایش بیکاری در کشور‌های شریکش شود.

وی تأکید کرد: تعدادی از کشور‌های جهان امروز درک کرده‌اند که آمریکا دوست آن‌ها نیست. کشور‌هایی که خودشان را شریک آمریکا می‌دانستند اکنون می‌دانند که واشنگتن شرکایی حتی در غرب هم ندارد. دوستی یا شراکت به معنای وجود منافع مشترک است، اما آمریکا تمام توجهش تنها به منافع شخصی خودش است برای همین روابط با این کشور نمی‌تواند امن یا باثبات باشد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده