اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد + تصاویر-راهبرد معاصر

اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد + تصاویر

اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی با استقبال خوب تهرانی‌ها برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 25
کد خبر: ۲۵۱۵۸۴

اجتماع دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی آغاز شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

میزان جمعیت با وجود دمای هوا حکایت از استقبال تهرانی‌ها از این مراسم دارد. نوجوانان و دهه نودی‌ها نیز در این مراسم حضور چشمگیری دارند.

در دستان بسیاری از خانواده‌ها عکس‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، پرچم «ایران» و «یا زهرا» است. حمل و نقل عمومی هم برای دسترسی بهتر علاقه‌مندان جهت حضور در این برنامه در نظر گرفته شده است.

با پر شدن طبقه پایین ورزشگاه درب‌های طبقه دوم ورزشگاه بر روی مردم حاضر در ورزشگاه گشوده شد و اهتزاز پرچم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت کنندگان در اجتماع در حال انجام است.

مادران شهدا از جمله مادر آرمان علی وردی و شهید مجید قربانخانی نیز در جمع حاضران قرار دارند و از مهمانان این مراسم‌اند.                                                                             اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد + عکس
برنامه رسماً با تلاوت قرآن توسط قاری حمید خجیر آغاز شد و همچنان به سیل جمعیت در ورزشگاه افزوده شد. پس از تلاوت قرآن نوازندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به نواختن سرود جمهوری اسلامی پرداختند و تمامی حاضران در ورزشگاه آزادی متن سرود را همخوانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد مدیر حوزه‌های علمیه تهران و مدیر پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی به بیان سخنانی در خصوص حجاب و عفاف پرداخت.

آیت الله علی‌اکبر رشاد با درود بر زنان و مردان مجاهد که این گردهمایی شکوهمند و دلپذیر و زیبا را با حضور خویش فراهم کردند، گفت: این حضور حماسی و گردهمایی خودجوش است و در چنین محافلی مجال بحث فنی و تفصیلی نیست و تنها به سه نکته در خصوص عفاف و حجاب که به طور قطع حکم شرعی است اشاره می‌کنم. این موضوع در ۲۴ آیه مربوط به حجاب در قرآن کریم آمده است و در شماری از آیات جای تشکیکی نیست و حجاب حکم شرعی ضروری دین است.

حجاب حکمی برای اجتماع است

وی بیان داشت: حجاب و عفاف حکم فردی نیست و احکام به انواع فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود و حکم اجتماعی دو سو شامل وجه حقی و تکلیفی دارد تکلیفی است که حق را ایجاب می‌کند. همچنین جامعه درگیر حجاب است و امر شخصی تلقی نمی‌شود و حجاب تنها حکم شرعی ساده نیست بلکه حکمی برای اجتماع است. همچنین حجاب حیث فرهنگ ساز و هویت ساز دارد و هویت استقلال را باعث می‌شود.

جامعه اسلامی نمادش پوشیدگی و عفاف است

مدیر حوزه‌های علمیه تهران گفت: هر جامعه‌ای برای خودش نماد‌ها و نشان هوایی دارد و جامعه اسلامی نمادش پوشیدگی و عفاف است و طرز لباس پوشیدن بخشی از فرهنگ است و نوع پوشش بخش مهمی از فرهنگ جامعه محسوب می‌شود با حجاب کیستی و چیستی خود را نشان می‌دهیم و تاریخ ایران هرگز و هرگز از حجاب خالی نبوده است.
تمام تصاویری از تاریخ از ایران یک نمونه بدون حجاب نشان نمی‌دهد.                              اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد + عکس
وی بیان داشت: افراد با حجاب سفیران مهر و مهربانی هستند و اگر کسانی دچار بی دقتی هستند باید با زبان خوش و نرم با آنها برخورد کنیم. وصیت از شهید سلیمانی داریم که اقتضای انقلابی گری آن است که همه را به انقلاب دعوت کنیم.

آیت الله رشاد بیان داشت: در راهپیمایی قدس و در تشییع رئیس جمهور رئیسی کسانی را دیدم که حجاب درستی نداشتند، اما با سوز جان می‌گریستند و نباید فکر کنیم اگر کسی حجاب ندارد جان و دلش با انقلاب و اسلام نیست.

آئین دمام زنی به همراه خوانندگی سعید صادقی برگزار شد. جمعیت نوای زینب زینب را با حال و هوای خاصی فریاد می‌زدند. غالب جمعیت را دختران جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند و پرچم ایران و پرچم‌های مزین به نام اهل بیت در دست دارند.

مردم با روشن کردن چراغ قوه‌های گوشی حس و حال خاصی در ورزشگاه ایجاد کردند ابوذر روحی و مداحی دیگر با ذکر یا حسین مردم را همراهی کردند.

آنها این بیت را با مردم زمزمه کردند.

زینب من مدافع حرم باش

مراقب چادر دخترم باش

نیوفتند از سر

چادر دختر

الله اکبر الله اکبر                                                                اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد + عکس
اجتماع دختران انقلاب به صورت خانوادگی در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی برگزار شد تا دشمنان ببینند که مردم پای ارزش‌هایشان ایستاده‌اند. در این اجتماع ۳۱۳ دختر کم حجاب به خواسته خودشان حجاب چادر را برگزینند.

زینب از تایلند طلبه جامعه الزهرا است که در این مراسم گفت: من در بیش از ده کشور مثل ژاپن و آمریکا می‌توانستم بی حجاب باشم، اما در دلم این بود که خدا ناظر همه اعمال ما است و من باید همان طور باشم که او می‌خواهد. به نظرم حجاب نتیجه خوبی برای زنان دارد.

همچنین تعدادی از بانوان به دست دختر شهید رئیسی و شهید موسوی حجاب چادر را بر سر کردند.

همزمان با اذان مغرب به افق تهران مراسم به پایان رسید و جمعیت به تدریج در حال خروج از ورزشگاه هستند. / مهر                                                                                          اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد + عکس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار