اولین اعدام فدرال پس از ۱۷ سال-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اولین اعدام فدرال پس از ۱۷ سال

نخستین اعدام فدرال از سال ۲۰۰۳ در دولت دونالد ترامپ اتفاق افتاد و دانیل لوییس لی به خاطر جنایتی که در ۱۹۹۷ مرتکب شده بود صبح سه‌شنبه در تره‌هوت ایندیانا با تزریق سم در اتاق مرگ کشته شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 14
کد خبر: ۵۰۶۴۱

به گزارش راهبرد معاصر، مرگ لوییس لی بر اساس گزارش پزشک فدرال ساعت ۸:۰۷ دقیقه صبح اعلام شد. قرار است در سه چهار روز آینده دو محکوم دیگر با تزریق سم مرگبار پنتوباربیتال اعدام شوند و چهارمین اعدام فدرال هم برای ماه اوت برنامه‌ریزی شده است. لی گفته بود تزریق سم دردی تحمل‌ناپذیر و رنجی مرگبار در جریان اعدام به محکومان وارد می‌کند و خواستار توقف اجرای حکم شده بود.

 

سه اعدامی دیگر فدرال عبارتند از وسلی ایرا پرکی به جرم تجاوز و قتل و سوزاندن و مثله کردن یک دختر ۱۶ ساله، داستین لی هانکن به جرم کشتن پنج نفر از جمله دو کودک با شلیک گلوله و کیت دویت نلسن به جرم ربودن، تجاوز کردن و کشتن یک دختر ۱۰ ساله.

 

موضوع اعدام‌های فدرال به چالشی بزرگ در دولت ترامپ تبدیل شده و مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای عمومی بارها به آن اعتراض کرده‌اند. جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری وعده داده است قانون اعدام فدرال را لغو کند.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار