جزئیات جدید طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/کاهش حداقل سن کاندیداهای ریاست جمهوری به 40 سال-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم

جزئیات جدید طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/کاهش حداقل سن کاندیداهای ریاست جمهوری به 40 سال

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از کاهش سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: پیش‌شرط جمعیت استان‌ها برای حضور استاندار در این انتخابات و همچنین کاهش 2 ساله سوابق اجرایی از دیگر تغییرات صورت گرفته در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 01
کد خبر: ۶۵۱۸۲

به گزارش راهبرد معاصر علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 11 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در بخش اول این جلسه در خدمت سردار رضایی جانشین ناجا بودیم تا وی از عملکرد این نیرو و همچنین سرقت‌ها و آخرین وضعیت مرز به اعضای کمیسیون گزارشی بدهد.

وی درباره دستور کار دوم کمیسیون شوراها افزود: با توجه به تصویب کلیات  اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهو.ری در جلسه علنی صبح امروز بررسی جزئیات آن در نشست عصر این کمیسیون در دستور کار بود و نمایندگان در این باره مباحث خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس  تصریح کرد: حداقل و حداکثر سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از این بین 45 تا 70 سال بود اما با مصوبه عصر امروز این کمیسیون حداقل سن 5 سال کاهش پیدا کرد و به 40 سال رسید.

حدادی اظهار داشت: همچنین در نشست این کمیسیون پیش ‌شرط جمعیت استان‌ها برای حضور استانداران به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری حذف شد و عملاً واژه استانداران در اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری درج شد. ضمن اینکه پیش از این در قانون 8 سال سابقه اجرایی مدنظر بود که این میزان به 6 سال کاهش پیدا کرد.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار