پرواز هواپیما‌های «بوئینگ ۷۳۷ مکس» در آمریکا هم متوقف شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پرواز هواپیما‌های «بوئینگ ۷۳۷ مکس» در آمریکا هم متوقف شد

در پی سوانح مرگبار اخیر هواپیما‌های مسافربری «بوئینگ ۷۳۷ مکس»، رئیس‌جمهور آمریکا دستور توقف پرواز این هواپیما‌ها را صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 14
کد خبر: ۶۶۷۸

به گزارش راهبرد معاصر ،  در پی سوانح مرگبار اخیر هواپیماهای «بوئینگ ۷۳۷ مکس»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور توقف پرواز این هواپیما‌ها را صادر کرد.

 

این تصمیم ترامپ مدت کوتاهی پس از آن اعلام شد که کانادا نیز ساعتی پیش پرواز هواپیما‌های «بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸» را در ناوگان هوایی خود به حال تعلیق درآورد.

 

پیش از این، مکزیک، اتیوپی، مالزی، سنگاپور، چین، استرالیا، انگلیس، برزیل، عمان، آلمان، عراق و اوکراین نیز پرواز این هواپیما‌ها را متوقف کرده بودند.

 

اوایل روز یکشنبه، هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌های ۷۳۷ مکس به فاصله تنها شش ماه به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است.

 

ماه اکتبر گذشته نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ متعلق به خطوط هوایی «Lion Air» اندونزی دچار حادثه‌ای مشابه شد و همه ۱۸۹ سرنشین آن کشته شدند.

 

وزیر حمل و نقل کانادا در بیانیه ای اعلام کرد داده های به دست آمده از رصد ماهواره ای بیانگر آن است که بین دو حادثه اخیر شباهت هایی وجود دارد. به همین دلیل اتاوا تصمیم گرفته است پرواز این مدل از هواپیماهای بوئینگ را در ناوگان هوایی خود متوقف کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار