توافق مجلس با سازمان برنامه درباره درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه‌ ها-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم

توافق مجلس با سازمان برنامه درباره درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه‌ ها

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق توافق مجلس و سازمان‌های برنامه و هدفمندی یارانه‌ها قرار شد حقوق و اعتبار کالاهای اساسی با اولویت پرداخت شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 23
کد خبر: ۸۹۰۶۳

به گزارش راهبرد معاصر حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، گفت:در این جلسه عملکرد منابع و مصارف سال 1399 هدفمندسازی یارانه ها  با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و حاجتی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها بررسی شد.

 

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها دراین جلسه گزارشی از میزان درآمدهای وصولی سال جاری و نحوه تخصیص منابع درآمدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دادند، افزود:بررسی میزان تحقق درآمدهای مربوط به تبصره 14 و هدفمندسازی یارانه ها یکی از مباحث مهم در جلسه امروز بود زیرا این تبصره درباره رسیدگی به اقشار محروم و مستضعف و هدفمندی یارانه ها است.

 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و وبدجه مجلس در همین راستا ادامه داد: با توجه به گزارش مسئولان سازمان برنامه و بودجه درآمدهای پیش بینی شده برای 2 ماه ابتدایی سال 1400 به طور کامل به دست نیامده که البته این موضوع طبیعی است و هیچ گاه به طور کامل وصول نمی شود و بعد در ماه های بعد جبران خواهد شد.

 

میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه بخشی از درآمدهای بودجه از محل فروش منابع نفتی بوده است، اضافه کرد:این ارز حاصله در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد که  حدود یک و نیم میلیارد دلار از سال گذشته درآمد حاصل از فروش منابع نفتی بوده بانک مرکزی براساس سیاست های خود ارز را به تدریج در بازار تزریق کرده و آن را تبدیل به ریال می کند تا منابع حاصله را به سازمان هدفمندی یارانه ها منتقل کند.

 

نماینده تبریز در مجلس بیان کرد:در این جلسه توافق شد که سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان برنامه و بودجه تا زمان حصول منابع کامل، اولویت بندی لازم را انجام دهد و پرداخت حقوق اقشار مستمری بگیر، بهزیستی، کمیته امداد و اعتبار کالاهای اساسی و گندم را به طور کامل پرداخت کند و نسبت به سایر موارد در تبصره 14 در ماه های بعد و پس از حصول منابع کامل جبران کند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار