روسیه انتقال نفت قزاقستان به اروپا را متوقف کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

روسیه انتقال نفت قزاقستان به اروپا را متوقف کرد

 خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، دادگاهی در روسیه امروز حکم تعلیق 30 روزه فعالیت کنسرسیوم خط لوله خزر (CPC) را صادر کرد؛ این خط لوله، نفت را از قزاقستان از طریق یکی از بزرگترین خطوط لوله جهان به دریای سیاه می‌رساند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 06
کد خبر: ۱۴۱۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر مسائل فنی شناسایی شده توسط ناظر حمایت از مصرف کنندگان روسیه (Rospotrebnadzor) دلیل این توقف عنوان شده است.

اما خبرگزاری رویترز در این رابطه نوشت، اپراتور CPCاعلام کرده است که حکم تعلیق فعالیت مربوط به کاغذبازی در مورد نشت نفت است که کنسرسیوم باید آن را رعایت می‌کرد.

این شرکت همچنین اعلام کرد، درخواست تجدیدنظر به دادگاه شهر نووروسیسک روسیه ارائه داده و از این دادگاه خواسته است تا اجرای حکم را برای جلوگیری از عواقب غیرقابل بازگشت برای تجهیزات خط لوله به تعویق بیندازد.

CPC، یک درصد نفت جهان را انتقال می دهد. شرکت های شورون و ایکسون آمریکا فعال در این خط لوله مجبور به تبعیت از این حکم هستند.

دو منبع آگاه آشنا به فعالیت این پایانه به رویترز گفتند، صادرات نفت از پایانه CPC در دریای سیاه تا صبح روز چهارشنبه ادامه دارد.

سه منبع صنعتی دیگر گفتند،عرضه نفت از میادین به خط لوله CPC از صبح چهارشنبه بدون وقفه ادامه داشته است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده