میرکاظمی: پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰۰ درصد منابع بودجه ۱۴۰۱ محقق شود-راهبرد معاصر
آغاز آیین افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جزئیات کامل تشییع آیت‌الله رئیسی و یاران در تهران تبریز و قم سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مشخص شد پوتین در گفت‌وگو با مخبر: ایران از این روزهای سخت عبور خواهد کرد فرمانده کل سپاه: رئیسی ایستایی و استراحت را برای خود حرام می‌دانست افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود ایرانیان عصر امروز به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی تجمع می‌کنند تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر توضیحات سخنگوی دولت درباره اعلام عزای عمومی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان شناسایی هویت تمام شهدا/ نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی نیست کادر پروازی پرواز شهادت+تصاویر واکنش حسین شریعتمداری به شهادت آیت الله رئیسی سردار جلالی: آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد سرلشکر باقری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رئیس مجلس خبرگان رهبری: آیت الله رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود

میرکاظمی: پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰۰ درصد منابع بودجه ۱۴۰۱ محقق شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برخی اظهارات مبنی بر کسری بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: میزان درآمد و مصارف ما تقریبا منطبق با بودجه است و پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع بودجه ۱۴۰۱ محقق شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۴۱۴

به گزارش راهبرد معاصر، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از نشست عصر امروز(یکشنبه، 18 دی) خود با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در زمینه برخی اظهارات درباره کسری بودجه سال 1401 تأکید کرد: امروز ما گزارشی را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در زمینه عملکرد 9 ماهه و پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه تا پایان سال ارائه کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: به لطف خدا میزان درآمد و مصارف ما تقریبا منطبق با بودجه است و پیش‌بینی ما این است که نزدیک به 100 درصد منابع ما محقق شود.

وی همچنین درباره لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1402، گفت: به دلیل اینکه بررسی سیاست‌های برنامه هفتم توسعه با تأخیر انجام و پس از آن به دولت ابلاغ شد، ما این برنامه را در دستورکار قرار دادیم. بررسی برنامه زمانی صورت گرفت که سازمان برنامه و بودجه درگیر تدوین بودجه سال 1402 شده بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقدام برای تدوین بودجه معمولا از مرداد الی شهریور ماه در سازمان برنامه و بودجه آغاز می‌شود، بیان کرد: بودجه تدوین شده اواخر مهر ماه به هئیت دولت ارسال می‌شود. همچنین این بودجه تا 15 آذر در دولت بررسی و نهایتا تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

میرکاظمی با بیان اینکه همچنین بودجه شرکت‌های دولتی باید تا ابتدای آبان‌ماه به مجلس ارسال می‌شد، بیان کرد: از این رو بودجه شرکت‌های دولتی ابتدای آبان‌ماه به مجلس ارائه شد.

وی با بیان اینکه در حین بررسی بودجه سالیانه، سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ابلاغ شد، تأکید کرد: در این شرایط بین اینکه سیاست‌های کلی برنامه مدنظر قرار گیرد و یا بودجه سال 1402، یک تلاقی اتفاق افتاد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که ظرفیت سازمان برنامه و بودجه محدود است و نمی‌تواند تکمیل هر دو برنامه را با هم انجام دهد و قاعدتا می‌بایست در این زمینه اولویت‌بندی می‌کرد که ما نهایتا فعالیت در زمینه بودجه سالیانه را ادامه دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: فکر می‌کنم حداقل ظرف یک ماه آینده بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه را تا حدودی بررسی کنیم و به نتیجه‌ برسانیم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار