آلمان ۱۴ تانک لئوپارد ۲ به اوکراین ارسال می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آلمان ۱۴ تانک لئوپارد ۲ به اوکراین ارسال می‌کند

آلمان با تسلیم شدن در برابر خواسته کشورهای غربی برای ارسال تانک لئوپارد ۲ به اوکراین، در نهایت اعلام کرد که ۱۴ فروند از این مدل تانک را به کی‌یف ارسال خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 25
کد خبر: ۱۷۰۲۵۵

به گزارش راهبرد معاصر اولاف شولتز صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه گفت که این تصمیم در راستای حمایت از اوکراین با بیشترین توان است و همچنین برلین طبق رفتار هماهنگ بین‌المللی عمل می‌کند.

در بیانیه صدراعظم آلمان آمده است که هدف ایجاد سریع دو گردان با تانک‌های لئوپارد 2 برای اوکراین است و در ابتدا 14 فروند از انبار برلین به کی‌یف عرضه خواهد شد.

یک گردان معمولا شامل 3 یا 4 گروهان با حدود 14 تانک برای هر کدام است. لهستان همچنین وعده 14 تانک را داده و انگلیس هم قول 14 فروند تانک چلنجر خود را به اوکراین داده است.

تصمیم برلین مسیر را برای دیگر کشورها از جمله لهستان، فنلاند و نروژ برای عرضه برخی از تانک‌های لئوپارد خود به اوکراین هموار کرد.

به مدت چندین هفته فشار بر روی دولت شولتز بود تا تانک‌های لئوپارد را ارسال کند و به دیگر متحدان ناتو اجازه ارائه همین جنگ افزار تهاجمی را به اوکراین دهند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده