باکو: به توسعه روابط خوب با تهران علاقه‌مندیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

باکو: به توسعه روابط خوب با تهران علاقه‌مندیم

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با تأکید بر اهمیت ادامه مذاکرات با ایران گفت که به توسعه روابط خوب با تهران علاقه‌مند است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 11
کد خبر: ۱۷۹۳۱۳

به گزارش راهبرد معاصر، آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به سؤالی در خصوص روابط با ایران و گفتگوهای وزرای خارجه دو کشور گفت: در آخرین گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه، گفتگوهای مفصلی در مورد وضعیت بین دو کشور انجام گرفت و تبادل نظر شد.

 

وی افزود: طرف آذربایجانی این مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کند و ادامه رایزنی‌ها را مهم می‌داند. آذربایجان همواره علاقه‌مند به توسعه روابط همسایگی با همه کشورهای همسایه از جمله ایران بوده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان با بیان اینکه احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت دولتها اولویت تغییرناپذیر سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است، اظهار داشت: در این راستا، طرف آذربایجانی به تلاش‌های خود برای تأمین منافع ملی و امنیت ملی کشورمان ادامه می‌دهد.

 

اوایل هفته جاری بود که اعلام شد وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان به‌صورت تلفنی دو دور گفتگو با یکدیگر داشتند که در آن روابط دو کشور و مسائل پیش‌آمده طی ماههای اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده