انتقاد شدید سندرز به تصمیم ترامپ-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انتقاد شدید سندرز به تصمیم ترامپ

«برنی سندرز» نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ضمن انتقاد شدید به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، او را به دلیل رها کردن متحدان کرد، یک دروغگو نامیده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 14
کد خبر: ۲۴۸۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ضمن انتقاد شدید از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه، او را یک دروغگو نامید.

 

 «برنی سندرز» نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ضمن انتقاد شدید به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، او را به دلیل رها کردن متحدان کرد، یک دروغگو نامیده است.

 

بر اساس گزارش شبکه خبری «پرس تی‌وی»، سندرز روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی»، گفت: «تفاوت من و ترامپ این است که او دروغ می‌گوید و من نه.»

 

وی گفت: «شما نباید با یک توئیت و گفت‌وگو با اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) به یک متحدی که 11 هزار نیروی خود را در مبارزه با تروریسم از دست داده، پشت کنید.»

 

سندرز در این مصاحبه تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان را «تخطی» نامید اما خود را به عنوان «مخالف سرسخت جنگ‌های بی‌پایان» معرفی کرد.

 

ترکیه روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) به بهانه «مقابله با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله کرد. این اقدام با محکومیت جهانی روبرو شده است.

 

کاخ سفید بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده