مهاجرانی خبر داد؛ اهدای واحد مسکونی و غرامت نقدی به بازماندگان حادثه طبس-راهبرد معاصر
پیکر شهید نیلفروشان وارد کشور شد دیدار قالیباف با همتای ترکیه‌ای خود و تاکید بر وحدت کشور‌های اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی در دیدار امروز پزشکیان با رهبر انقلاب چه گذشت؟ + فیلم ماجرای جلسه سید حسن خمینی با اتباع افغانستانی چه بود؟ قالیباف: من از میانه خرابه‌های بیروت آمدم و صدای مردم مظلوم لبنان هستم + فیلم دیدار رئیس جمهور با معاون نخست‌وزیر آذربایجان | پزشکیان: باز شدن پای دیگران به منطقه صلاح نیست| شاهین مصطفی: ما نسبت به هیچ کشوری ادعای ارضی نداریم عضو کمیسیون عمران مجلس: وزیر راه و شهرسازی مخالفتی با تفکیک این وزارتخانه ندارد گفتگوی پزشکیان و مکرون در خصوص آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل پزشکیان: ابایی از کارگری برای مناطق محروم نداریم فرمانده هوافضای سپاه: هرگونه خطا را باضربه پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشور‌های آسیایی: ایران از هر توافق در لبنان حمایت می‌کند ادعای ترور یک فرمانده ارشد موشکی سپاه در لبنان | سینا شاهمیری کیست؟ قالیباف در گفتگو با المیادین: سردار قاآنی سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند دستور رییس جمهور برای تامین مسکن خانواده‌های جانباختگان معدن طبس اعترافات تکان‌دهنده عضو جیش الظلم به ناامن‌سازی محور مواصلاتی چابهار
نشست خبری سخنگوی دولت/

مهاجرانی خبر داد؛ اهدای واحد مسکونی و غرامت نقدی به بازماندگان حادثه طبس

سخنگوی دولت با تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه معدن طبس گفت: برای حل مسکن بازماندگان حادثه معدن طبس اقداماتی انجام شده است که یک واحد مسکونی به خانواده‌های این عزیزان اعطا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۲۶۰۲۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، نشست خبری فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت دقایقی پیش با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری، آغاز شد.

 

 فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید نیلفروشان و نیز روز جهانی نابینایان، گفت: با تسلیت مجدد دولت برای حادثه معدن طبس، برای حل مسکن بازماندگان حادثه معدن طبس اقداماتی انجام شده است که یک واحد مسکونی به خانواده‌های این عزیزان اعطا خواهد شد.

 

وی افزود: با تلاش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی احکام بازنشستگان حادثه دیدگان و بازماندگان حادثه طبس اهدا شد و همچنین مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان غرامت به آنان اهدا خواهد شد.

 

سخنگوی دولت بیان کرد: در خصوص دیون بانکی این عزیزان رایزنی‌ها و همچنین در خصوص عدالت درمان پیگیری‌هایی در حال انجام است.

 

دولت در موعد مقرر لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کند

سخنگوی دولت گفت: موضوع پایانی که باید به عرض شما برسانم این است که طی هفته گذشته اصلی‌ترین کار دولت بحث و بررسی درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ بوده است. دولت با جلسات فشرده صبح و بعد از ظهر، بررسی کلیات لایحه بودجه و احکام مربوط به بخش‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. امیدواریم دولت طبق برنامه‌ریزی بتواند در موعد مقرر ماه لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس کند.

 

رویکردهای اقتصادی دولت در لایحه بودجه متجلی خواهد بود

وی‌ادامه داد: به هر حال رویکردهای اقتصادی دولت در لایحه بودجه متجلی خواهد بود و امیدواریم لایحه بودجه با همکاری مجلس با کمترین تغییرات به تصویب مجلس برسد و دولت با یک برنامه منضبط بتواند سال آینده کشور را اداره کند.

 

مردم ایران باید حق داشته باشند که خودروی غیر داخلی، سوار شوند

مهاجرانی با اشاره به اصل حمایت از تولید خودروی داخلی، بیان کرد: نباید فراموش کنیم که مردم ایران باید حق داشته باشند که خودروی غیر داخلی، سوار شوند.

 

وی ادامه داد: تجمعی از درخواست واردات خودروهای خارجی داریم با این حال این فرآیند آغاز شده است. هر چند درباره خودروهای کارکرده بحث زیاد است که آیا با شأن مردم ایران همخوانی دارد یا خیر که پاسخ این است که مطالبه این موضوع وجود دارد که خودروهای سه تا چهار سال کارکرده وارد شود و دولت در حال برطرف کردن موانع است، لذا قانون واردات خودرو کرده وجود دارد اما موضوع حفظ شأن مردم ایران هم مطرح است.

 

موضوعات فرهنگی را نمی‌توان با زور جا انداخت

سخنگوی دولت اشاره به موضوعات فرهنگی، در ادامه گفت: موضوعات فرهنگی را نمی‌توان با زور جا انداخت. فرهنگ یک باور است اما نمی‌شود با «باید»، این امر جا انداخته شود.

 

مهاجرانی بیان کرد: دولت، دولت وفاق است و به دنبال آن است موضوعات را همدلانه حل کند. از سوی دیگر باید در قانون، مصالح کشور لحاظ شده باشد.

 

مهاجرانی با تاکید بر اینکه کار معلمی به صلاحیت‌های ویژه نیازمند است، اظهار کرد: با توجه به حساسیت ویژه برخی مشاغل مثل معلمی، لازم است برای تربیت معلمان نیز ترتیبات خاصی لحاظ شود و لذا پرونده تعداد افرادی که شامل کد ۱۹ و ۵ شده‌اند، در حال بررسی است و پیش بینی می‌شود که ۵۰ درصد این عزیزان به محل تحصیل و خدمت بازگردند و در راستای نیروی متخصص و متعهدی که نیاز کشور است، منشأ خدمت باشند.

 

رشد اقتصادی کشور به چهار درصد می‌رسد

مهاجرانی در پاسخ به سوالی درباره رشد اقتصادی کشور گفت: بهبود وضعیت بهره‌وری و سرمایه گذاری خارجی موجب رشد اقتصادی می‌شود.

 

سخنگوی دولت بیان کرد؛ پیش بینی می‌کنیم که رشد اقتصادی کشور به چهار درصد برسد. هر چند برای دستیابی به رشد هشت درصدی نیاز به سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری داریم، لذا تلاش می‌کنیم تعامل با کشورهای همسایه، بهبود سیستم‌ها به منظور بهره‌وری بیشتر و ایجاد ظرفیت برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی، به رشد اقتصادی مورد نظر دست پیدا کنیم.

 

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی در خصوص روند انتخاب استانداران کشور، اظهار کرد: استاندار به عنوان بزرگترین نماینده دولت در هر استان است و حق طبیعی شهروندان است در این مورد نگران باشند.

 

رویه انتخاب وزرا در انتخاب استانداران نیز تکرار می‌شود

سخنگوی دولت گفت: طبق رویه انتخاب وزرا و تشکیل کارگروه‌هایی برای انتخاب آنان، در انتخاب استانداران نیز این اتفاق تکرار شد، لذا فعالان اقتصادی، اصولگرا و اصلاح‌طلب گزینه‌هایی را معرفی و در نهایت انتخاب نهایی انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: به رأی هیأت وزیران و شاخص‌های وزارت کشور اعتماد کنیم و افراد باید بر اساس عملکرد خود ارزیابی شوند، برای ارزیابی عملکرد استانداران هنوز کمی زود است.

 

مهاجرانی اذعان کرد: نباید بر اساس یک قطعه کوتاه فیلم افراد را قضاوت کنیم، بلکه عملکرد این افراد را مدنظر قرار داشته باشیم.

 

سخنگوی دولت در ادامه گفت: حل موضوعات و مشکلات، نیاز به همدلی و کار کارشناسی است. ان شاءلله با کمک یکدیگر وضعیت اقتصادی را به وضعیت قابل قبول برای مردم بازگردانیم.

 

آحاد جامعه از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برند

مهاجرانی با اشاره به موضوع افزایش قیمت‌ها، اذعان کرد: آحاد جامعه از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برند و این از موضوعات جدی برای دولت است که جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.

 

وی بیان کرد: تورم، نقدینگی و افزایش قیمت موضوعاتی هستند که به صورت سلسله وار به یکدیگر وابسته هستند و دولت سعی در حل آنها دارد.

 

سخنگوی دولت اظهار کرد: دولت به این موضوعات به صورت تک عاملی نگاه نمی‌کند بلکه تلاش می‌کند به صورت ریشه‌ای و بنیادین به حل آنها بپردازد.

 

تورم مانند یک بلای خانمان‌سوز برای اقتصاد است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های عملی و عملیاتی دولت برای مهار تورم، گفت: تورم مانند یک بلای خانمان‌سوز برای اقتصاد است و طبیعتاً هم ملت‌ها از آن رنج می‌برند و هم خود دولت‌ها به دنبال کاهش تورم، برای کم شدن آسیب‌های ناشی از آن، هستند.

 

مهاجرانی در تشریح دلایل وجود تورم و تلاش‌های دولت چهاردهم برای مهار آن، بیان کرد: تلاش دولت بر این است که منابع مطمئن و قابل وصول دسترسی پیدا کند. درآمدهایی که مطمئن باشیم، می‌توانیم آنها را محقق کنیم.

 

وی ادامه داد: در بودجه تلاش خواهیم کرد بین مصارف بودجه و منابع آن، انضباط مالی به وجود آید، زیرا بخشی از تورم به دلیل وجود این ناترازی است زیرا دولت مجبور می‌شود که این ناترازی‌ها را اصلاح کند و از سوی دیگر درست کردن ناترازی موجب ایجاد تورم می‌شود.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت تلاش می‌کند با برقراری انضباط مالی به عنوان یکی از راهکارهای مهم و نیز ایجاد منابع مطمئن قابل وصول همچنین صرفه جویی‌های هایی که ایجاد می‌کند، برای رفع ناترازی‌ها در بودجه اقدام کند.

 

وی‌افزود: همچنین در این خصوص استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند یکی دیگر از راه‌های مبارزه با ناترازی‌ها و تورم باشد.

 

در حال تکمیل...

/مهر

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده