واکنش آمریکا به درخواست لغو تحریم‎های ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش آمریکا به درخواست لغو تحریم‎های ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر تداوم سیاست فشار حداکثری، گفت: هیچ تغییر یا کاهشی در تحریم آمریکا علیه تهران وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 27
کد خبر: ۳۹۰۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرده «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داشت.

 

اورتاگوس به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت که «هیچ تغییر یا کاهشی در تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه رژیم ایران وجود ندارد».

 

این موضع سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از انتقادات مسئولان جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات بین‌المللی از تاثیر منفی تحریم‌های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» اتخاذ شد و در پی آن هشت کشور با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل، خواستار رفع تحریم‌های ایران برای مبارزه مؤثرتر این کشور با ویروس جدید کرونا شدند.

 

کشور‌های روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران نامه مشترکی را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و از او خواستند که رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر ایران را، که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده است، خواستار شود.

 

مورگان اورتاگوس در ادامه ادعا کرد که «ایران، همیشه فرصت دارد که سر میز [مذاکره]حاضر شود و مانند یک کشور مسئول، رفتار و با دونالد ترامپ رئیس جمهور و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا مذاکره کند».

 

این مسئول آمریکایی ادامه داد: «در آن زمان، می‌توان این تحریم‌ها را فورا متوقف کرد. این گزینه همیشه روی میز است».

 

اورتاگوس همچنین مدعی شد: «بار دیگر اهمیت دارد که توضیح دهم، سیاست تحریم‌ها، از کانال‌های کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی برای کمک به ایران به منظور مبارزه با شیوع بیماری کرونا، مستقل است».

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعای عدم اقدامات مناسب جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از شیوع کرونا، مدعی شد که آمریکا همچنان از دولت ایران می‌خواهد کمک‌های آمریکا را بپذیرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده