بارش باران در نوار شمالی کشور-راهبرد معاصر

بارش باران در نوار شمالی کشور

یک کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا روز یکشنبه بر شدت بارش در سواحل دریای خزر به ویژه بر سواحل غربی این دریا افزوده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 14
کد خبر: ۵۴۸۳۰

به گزارش راهبرد معاصر فاطمه گودرزی کارشناس هواشناسی  با بیان اینکه امروز در سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده باران و در استان های آذربایجان شرقی و غربی رگبار گاهیرعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود، گفت: از فردا تا روز یکشنبه بر شدت بارش در سواحل دریای خزر به ویژه بر سواحل غربی این دریا افزوده می شود.

او ادامه داد: در برخی از نقاط اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و برخی نقاط خراسان شمالی شاهد رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

گودرزی تصریح کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در سواحل دریای خزر، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان، شمال قزوین، شمال زنجان، شمال خراسان شمالی،  خراسان رضوی بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

 

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس رشد ابر رگبار پراکنده، رعد وبرق و وزش باد دور از انتظار نیست گفت:در ۵ روز آینده در ساعات بعد ظهر و اوایل شب شاهد وزش باد خواهیم بود.

گودرزی توضیح داد: در ۵ روز آینده وزش باد در شرق کشور تداوم یافته و زمینه ساز گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل و مناطقی از خراسان جنوبی خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: از فردا استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران ،سمنان ، قم، مرکزی، شمال اصفهان، خراسان شمالی و جنوب خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب سرعت باد افزایش می یابد.

دمای هوا در استان های شمالی کاهش می یابد

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دمای هوا از امشب تا اواسط هفته آینده در سواحل دریای خزر و اردبیل ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

او با بیان اینکه در سایر نقاط شمالی کشور از شنبه تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش دمای ۳ تا ۶ درجه ای خواهیم بود، گفت: از شنبه تا دوشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. امروز و فردا بخش های مرکزی خلیج فارس یکشنبه و دوشنبه شرق و مرکز خلیج فارس و در ۵ روز به ویژه نواحی شرقی دریای عمان مواج است.

او درباره وضعیت آب و هوای تهران، گفت: آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش تدریجی دمای هوا خواهیم بود. همچنین بیشترین دمای هوا ۳۸ درجه و کمترین آن ۲۳ درجه است.

گودرزی بیان کرد: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و در بعداز ظهر افزایش ابر همراه با وزش باد است.

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار