توضیحات سخنگوی کاخ کرملین درباره روابط پوتین-اردوغان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

توضیحات سخنگوی کاخ کرملین درباره روابط پوتین-اردوغان

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که روابط فردی میان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه و نگرش سازنده آنها امکان دستیابی به راه حل‌های هماهنگ و دوستانه برای مناقشات را فراهم می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 28
کد خبر: ۷۲۰۳۷

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از  تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه‌ای گفت که روابط فردی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی و نگرش سازنده آنها امکان دستیابی به راه حل‌های دوستانه برای مناقشات را فراهم می‌کند.

 

پسکوف همچنین گفت: «افزون بر این، روابط دوجانبه روسیه- ترکیه از پتانسیل فوق‌العاده ای برخوردار است که می‌توان به آن اتکا کرد. دو کشور نیز به دست رهبرانی اداره می‌شوند که یکدیگر را افرادی شریف و اهل عمل می‌دانند. این یک شرط لازم است که تضمین می‌کند نگرش سازنده دو رهبر برون رفت دوستانه از این موقعیت را فراهم می‌سازد؛ حتی در زمانی که تعارض منافع به وجود می‌آید».

 

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه افزود که روسیه و ترکیه دو بازیگر مهم ژئوپلتیکی هستند که می‌توانند و باید در برقراری صلح و ثبات در منطقه مشارکتی ملموس داشته باشند.

 

پیش از این، پوتین در یک کنفرانس خبری گفته بود اردوغان فردی است که «به قول خود وفادار می ماند» هرچند که دیدگاه‌های آنها ممکن است بر سر برخی موضوعات مختلف باشد.

 

رئیس جمهور ترکیه نیز با اظهارات مشابهی به سخنان همتای روسی خود واکنش نشان داد و گفت که رئیس جمهور روسیه را فردی شریف می‌داند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده