اروپا: برای بازگشت برجام و مذاکرات هسته ای به مسیر صحیح تلاش می‌کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اروپا: برای بازگشت برجام و مذاکرات هسته ای به مسیر صحیح تلاش می‌کنیم

اتحادیه اروپا مدعی است که برای برای بازگرداندن برجام به مسیر صحیح خود تلاش می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 10
کد خبر: ۸۰۳۳۷

به گزارش راهبرد معاصر «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال حاضر برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به مسیر صحیح خود تلاش می‌کند.

«لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال امروز به نقل از استانو در پیامی اعلام کرد: «اتحادیه اروپا و جوزب بورل [مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا] در حال حاضر با تمام طرف‌های مرتبط با توافق هسته‌ای تماس‌های معمول و فشرده را برقرار می‌کنند تا برجام و مذاکرات هسته‌ای را به مسیر صحیح خود بازگردانند.»

نورمن در ادامه این پیام نوشت: «استانو جزئیات بیشتری از تلاش‌های اتحادیه اروپا در اختیار قرار نداده است.»

پیش‌تر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار احیای توافق هسته‌ای ایران و استفاده از فرصت‌های کنونی شده و در پیامی ویدئویی با تکرار ادعا‌های خود مبنی‌بر کاهش پای‌بندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، گفته بود: «اکنون فرصتی داریم که نباید از دست بدهیم. من به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده در برجام معتقدم اکنون فضای ایجاد روابط دیپلماتیک داریم. ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و برجام را به مسیر خود بازگردانیم.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار