طراحی لباس ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۰ خبرساز شد+ تصاویر-راهبرد معاصر

طراحی لباس ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۰ خبرساز شد+ تصاویر

پس از رونمایی از لباس رسمی کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتقاداتی نسبت به طراحی لباس‌‌ها صورت گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۷ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 18
کد خبر: ۹۵۷۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، مراسم بدرقه و رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک ریو شب گذشته در سالن cip فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم از لباس ورزشی و لباس رسمی کاروان ایران نیز توسط ورزشکاران رونمایی شد، اما طرح لباس رسمی ورزشکاران به خصوص لباس بانوان با انتقاداتی همراه بود.


سی و دومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اول تا هفدهم مرداد سال جاری به میزبانی شهر توکیو ژاپن برگزار خواهد شد که کاروان ورزش ایران نیز با ۶۶ ورزشکار در این دوره از بازی‌ها حضور خواهد داشت.

لباس رسمی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط شرکت «زاگرس پوش» طراحی و دوخته شد و در اختیار اعضای کاروان ورزش ایران قرار گرفت تا در سفر به توکیو و حضور در مراسم رژه بر تن ورزشکاران و اعضای تیم‌های ملی خودنمایی کند.


البته که لباس و رنگ و طرح یک موضوع سلیقه‌ای است و حتی اگر از بهترین رنگ و طرح و جنس هم استفاده شود باز هم انتقاد‌هایی خواهد شد و میلیون‌ها سلیقه در کشور وجود دارد، اما یک نکته در این میان جلب توجه می‌کند. در واقع آنچه بیش از هر چیز موجب شد لباس رسمی کاروان آن طور که باید، دلچسب نباشد، رنگ فیروزه‌ای مانتوی دختران بود که هیچ سنخیتی با کت و شلوار سورمه‌ای مردان نداشت چرا آنچه بیشتر در لباس مراسم افتتاحیه کاروان‌های ایران و سایر کشور‌ها مرسوم بوده هماهنگی در طرح و رنگ لباس زنان و مردان است که در این دوره و در لباس کاروان ایران دیده نمی‌شود.

در شرایطی که از دو سال قبل کار طراحی لباس کاروان ایران با دعوت از برترین‌های مد و لباس کشور آغاز شده بود و برگزاری المپیک هم یک سال به تعویق افتاده بود، خیلی‌ها انتظار نداشتند کار رونمایی به دقیقه نود و در فرودگاه کشیده شود اگر چه شاید اتفاقات مربوط به رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک ریو باعث شده بود مسئولان کمیته ملی المپیک ترجیح دهند زمانی را برای رونمایی انتخاب کنند که همه در برابر کار انجام شده قرار گیرند.


مطمئنا اگر لباس کاروان در شرایطی بهتر و با طرح یکدست رونمایی می‌شد، حجم انتقادات کاهش می‌یافت و احتمالا زیبایی‌های این لباس جلوه بیشتری داشت. همچنین رفت و آمد مکرر اهالی مد و لباس و به گفته مسئولان کمیته ملی المپیک ارائه بیش از هزار طرح لباس این توقع را ایجاد کرد که طرحی ویژه و خاص حاصل آن خواهد بود و شاید همین ذهنیت و تبلیغات باعث شد این لباس دلچسب به نظر نیاید. اگر چه باید این موضوع را هم مدنظر داشت که اعمال نظرات از سوی افراد و ارگان‌های مختلف نیز در این موضوع تاثیر‌گذار است.
 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده