استقرار موشک‌های هسته‌ای روسیه در مرز فنلاند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

استقرار موشک‌های هسته‌ای روسیه در مرز فنلاند

منابع غربی مدعی شدند پس از درخواست هلسینکی برای پیوستن به ناتو، روسیه استقرار موشک‌های هسته‌ای را در مرزش با فنلاند آغاز کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 18
کد خبر: ۱۳۴۲۳۱

به گزارش راهبردمعاصر، رسانه‌های غربی در برخی گزارش‌های خود مدعی شدند روسیه در پی درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو، استقرار موشک‌های سمنابع غربی مدعی شدند پس از درخواست هلسینکی برای پیوستن به ناتو، روسیه استقرار موشک‌های هسته‌ای را در مرزش با فنلاند آغاز کرده است.ته‌ای در مرز خود با این کشور را آغاز کرده است.

به گزارش سان، موشک‌های متحرک «اسکندر» در حال انتقال به سمت خطوط مرزی مشاهده شدند.

این در حالی است که براساس گزارش ایندیپندنت، چند روز پیش، الکسی ژوراولیوف، معاون کمیته دفاع روسیه در پاسخ به سوالی که در خصوص بارگذاری سلاح هسته‌ای در مرز فنلاند بود، گفت: برای چه سلاح هسته‌ای در مرز فنلاند منتقل کنیم؟! در مرز فنلاند، ما نه سلاح‌های استراتژیک، بلکه کلاس «کینژال» خواهیم داشت، سلاحی که در ۲۰ ثانیه یا حتی ۱۰ ثانیه به فنلاند می‌رسد.

او در خصوص استفاده از سلاح‌های «اسمارت» نیز اعلام کرد در صورت پرتاب این موشک از سیبری، تنها ۲۰۰ ثانیه طول می‌کشد که آن به انگلیس برسد.

ژوراولیوف در این مصاحبه تاکید می‌کرد که فنلاند توسط آمریکا و انگلیس برای پیوستن به ناتو تحریک می‌شود چراکه فنلاندی‌ها چیزی ندارند که بترسند روسیه آن را به خطر بیاندازد. فنلاند بیش از ۹۰ درصد گاز و الوار خود را از روسیه دریافت می‌کند.

پیش از این نیز دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باعث می‌شود که خاک این دو کشور به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود.

در اوایل آوریل (فروردین تا اردیبهشت)، بحث درباره عضویت احتمالی فنلاند در ناتو شدت گرفت. در فنلاند اکثریت نمایندگان پارلمان از ایده پیوستن به این پیمان نظامی حمایت کردند. دولت سوئد هم در حال بررسی پیوستن به ناتو است و حزب حاکم سوسیال دموکرات کارگران سوئد (SAP) تصمیم مربوطه را به زودی اتخاذ خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار