مرز خسروی بعد از ایام اربعین برای تردد زائران عتبات عالیات باز است-راهبرد معاصر

مرز خسروی بعد از ایام اربعین برای تردد زائران عتبات عالیات باز است

استاندار کرمانشاه گفت: با هماهنگی مسئولان عراقی، از این پس مرز خسروی برای تردد زائران حسینی در قالب کاروان بازخواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 17
کد خبر: ۱۵۰۸۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق صورت گرفته با طرف عراقی برای بازگشایی دایمی مرز خسروی، اظهار کرد: با هماهنگی مسئولان عراقی، از این پس مرز خسروی برای تردد زائران حسینی در قالب کاروان بازخواهد بود وسفر زائران از سراسر کشور از این مرز ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۹۰ هزار نفر از مرز رسمی خسروی به عراق خروج پیدا کردند و افزون بر۱۲۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشتند و این ورود به کشور تداوم دارد که در چند روز آینده هم تعداد ورودی‌ها بیشتر خواهد شد و در این زمینه استان کرمانشاه آمادگی کامل دارد.

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: وسیله نقلیه هم در مرز خسروی فراهم است و این آمادگی در استان وجود دارد تا زواری که از مرز خسروی وارد کشور می‌شوند به سرعت به سمت شهر‌های مبدا حرکت کنند.

 

وی افزود: زائران بعد از ورود به پایانه با اتوبوس‌ها به قصرشیرین منتقل می‌شوند که بعضا اتوبوس‌ها تا تهران نیز افراد را منتقل کرده و یا در برخی موارد نیز به صورت رایگان به مرکز کرمانشاه منتقل می‌شوند.

 

امیری‌مقدم اضافه کرد: در خود شهر قصرشیرین هم پایانه‌های ما فعال هستند و زائران می‌توانند به سمت استان‌های خود جابجا شوند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده