هشدار در فرانسه/احتمال خاموشی خانه ها در زمستان-راهبرد معاصر

هشدار در فرانسه/احتمال خاموشی خانه ها در زمستان

یک مقام فرانسوی گفت: نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه تعطیل است و این کشور ممکن است در فصل زمستان مجبور شود برق خانه‌ها را به صورت مقطعی قطع کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 20
کد خبر: ۱۵۱۳۱۸

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رادیو فرانسه، امانوئل وارگون، رئیس نهاد CRE در فرانسه که مدیریت حوزه انرژی این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارد، می‌گوید: در صورتی که زمستان سردی پیش رو داشته باشیم، خانوارهای فرانسوی احتمالا با خاموشی و نبود برق مواجه خواهند شد.

 

وی گفت: در حوزه تامین نیرو ما احتمالا با انتخاب سخت قطع برق خانه‌ها مواجه خواهیم بود.

 

این مقام فرانسوی افزود:‌ البته قرار است قبل از این خاموشی‌ها به مردم اطلاع داده شود و به صورت منطقه‌ای و به مدت چند ساعت انجام خواهد شد.

 

وارگون همچنین گفت که بعید است تصمیمی که در سال 2020 برای تعطیلی یک نیروگاه هسته‌ای به نام فِسِن‌هیم گرفته و اجرا شد در بحران کنونی اتخاذ می‌شد.

 

رئیس نهاد سی آر ای فرانسه می‌گوید: ما فکر می‌کردیم که می‌توانیم به صورت تدریجی برق نیروگاه‌های هسته‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با منابع انرژی تجدیدپذیر جایگزین کنیم، اما حالا فهمیده‌ایم که به انرژی بیشتری نیاز داریم و به هر دوی این منابع احتیاج است.

 

فرانسه بیش از هر کشور دیگری در اروپا به انرژی هسته‌ای نیاز دارد و 70 درصد برق مورد نیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این طریق تامین می‌کند. البته نیمی از 56 رآکتور هسته‌ای این کشور هم اکنون برای انجام تعمیرات تعطیل هستند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده