وزارت اطلاعات: عناصر اصلی شبکه‌ تأمین مالی گروهک تروریستی منافقین بازداشت شدند-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

وزارت اطلاعات: عناصر اصلی شبکه‌ تأمین مالی گروهک تروریستی منافقین بازداشت شدند

وزارت اطلاعات از شناسایی بزرگترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری عناصر اصلی شبکه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 02
کد خبر: ۱۶۶۴۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت اطلاعات از شناسایی بزرگترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری عناصر اصلی شبکه خبر داد.

 

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: بزرگترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و عناصر اصلی شبکه بازداشت شدند.

متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند: بزرگترین شبکه‌ی تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و 6 نفر از عناصر اصلی شبکه در سلسله عملیاتی همزمان و در چند استان کشور، بازداشت، 10 نفر احضار و تعدادی دیگر از مرتبطین شبکه تحت تعقیب می‌باشند.

 

این شبکه‌ی گسترده، وظیفه‌ی انتقال پول از خارج با شیوه‌های پیچیده‌ی پولشویی و تأمین تجهیزات مختلف برای تیم‌های عملیاتی- تروریستی منافقین را عهده‌دار بود. سرکرده‌ی شبکه‌ی مزبور به‌نام علی محمد دولتی فرزند غلامحسین از عناصر مهم منافقین است و دارای دفاتر و مؤسساتی در کشورهای امارات و هلند می‌باشد. نام‌برده در تعامل مثلث آلبانی، امارات و هلند، خطوط عملیاتی و پوشش لازم برای تأمین مالی و لجستیک تروریست‌ها را فراهم می‌کرد.

 

در داخل کشور نیز دفاتر، مؤسسات و مرتبطین متعددی توسط وابستگان گروهک منافقین، روند تحویل پول و امکانات از سرپل‌های مستقر در خارج و انجام فرآیندهای چندلایه‌ی پولشویی با هدف امحای ردها و آثار منافقین را اجرا کرده و نهایتاً پول، اسلحه، مواد منفجره و ابزارهای فنی و مخابراتی را به تیم‌های تروریستی تحویل داده و حتی به استخدام اراذل و اوباش برای صحنه‌های اغتشاشات اخیر می‌پرداختند.

 

من جمله عناصر دستگیر شده، پدر یکی از اعضای عملیاتی تیم‌های تروریستی است که نزدیک به 3 سال پیش بازداشت شد و به‌دلیل انتسابش به یک دانشگاه صنعتی مهمّ کشور، موجب تهاجم وسیع رسانه‌های معاند علیه دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور شد.

 

شایان ذکر است که این فرد نیز سابقه‌ی وابستگی قدیمی به گروهک منافقین و محکومیت زندان به همین جرم را دارا می‌باشد.

 

تحقیقات پیرامون شبکه‌ی پیش‌گفته و مرتبطین آن‌ها ادامه داشته و عناصرِ مقیم خارج از کشور نیز از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) و به جرم «تأمین مالی تروریسم» و «پولشویی سازمان‌یافته» تحت پی‌گرد قرار خواهند گرفت.

 

همچنین به کشورهای میزبان منافقین من‌جمله آلبانی، هلند و امارات یادآور می‌گردد که به‌دلیل ماهیت بحران‌زیست و جنایت پیشه‌ی این گروهک، حضور آن‌ها در هر کشوری جز دامن‌زدن به اقدامات غیرقانونی و تروریستی در آن کشورها، ثمری نداشته و نخواهد داشت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده