اطلاعات جدید از افتضاح دولت درباره فایل صوتی ظریف-راهبرد معاصر
فرود بالگرد حامل رئیس‌جمهور به علت مه‌آلود بودن هوا محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

اطلاعات جدید از افتضاح دولت درباره فایل صوتی ظریف

نگهداری از فایل‌های صوتی مصاحبه با اعضای دولت (ازجمله ظریف) که توسط نهاد زیرمجموعه آشنا به نحوی بوده که فایل صوتی چندی بعد در بین بعضی سیاسیون حزبی اصلاح‌طلب دست به دست می‌شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 27
کد خبر: ۸۵۵۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛  ماجرای افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف وزیر خارجه که مشحون از اظهارات ضدامنیت و خلاف منافع ملی است همچنان ادامه دارد.

 

اگرچه سویه اصلی نقدها به درستی به تحریفات تاریخی و تحلیل‌های بسیار غلط از رابطه میدان با میز دیپلماسی است اما یکی از مسائل بسیار مهم نحوه افشای این فایل صوتی است که ظاهراً ادعا می‌شود قرار بوده فعلا منتشر نشود!

 

اما خبرنگاران تسنیم به اطلاعات جدیدی راجع به این موضوع دست یافته‌اند. همچنانکه گفته شده این مصاحبه ذیل پروژه تاریخ شفاهی دولت آقای روحانی و با مسولیت حسام الدین آشنا انجام شده است.

 

اما بر اساس اخبار حاصله، در میان افراد حاضر در این پروژه فردی نیز وجود داشته که چندی پیش از آمریکا تقاضای پناهندگی‌ کرده است!

 

نهادهای امنیتی نیز درباره این پروژه، عوامل مشغول در آن و همچنین مخاطراتی که ممکن است به بیرون درز دادن این صحبت‌ها ایجاد کند به دولت تذکر داده‌اند.

 

مشخصاً به آقای واعظی رییس‌دفتر رییس‌جمهور تذکر داده شده است. با این حال آقای واعظی صرفاً به امتناع شخص خودش از مصاحبه در این پروژه اکتفا می‌کند اما دولت مانع ادامه یا اصلاح این پروژه توسط حسام‌الدین آشنا نمی‌شود.

 

همچنین اطلاعات دیگر حاکیست که نگهداری از این فایل‌ها توسط نهاد زیرمجموعه آشنا در دولت به نحوی بوده که فایل صوتی چندی بعد در بین بعضی سیاسیون حزبی اصلاح‌طلب دست به دست می‌شده و حتی در اختیار تقی کروبی و سپس حسین کروبی از فرزندان شخصیت‌های حاضر در فتنه 88 نیز قرار گرفته بود!/تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده