نتایج سفر گروسی به ایران از نظر رئیس سازمان انرژی اتمی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نتایج سفر گروسی به ایران از نظر رئیس سازمان انرژی اتمی

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی درباره نتایج سفر رافائل گروسی به ایران هم گفت: دیدار ما با رافائل گروسی درباره مسائل ما با آژانس انرژی اتمی و کاملا روتین بود که دنبال می‌شود و چیز خاص و اضافه‌ای نداریم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 30
کد خبر: ۱۱۱۶۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، محمد اسلامی با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: این مذاکرات درباره بازگشت آمریکا به برجام است و آن‌ها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند و این باید عملی و قابل راستی آزمایی باشد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی درباره نتایج سفر رافائل گروسی به ایران هم گفت: دیدار ما با رافائل گروسی درباره مسائل ما با آژانس انرژی اتمی و کاملا روتین بود که دنبال می‌شود و چیز خاص و اضافه‌ای نداریم.

مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران از روز گذشته در وین‌آغاز شده است. در این دور از مذاکرات که با ریاست علی باقری کنی برگزار می‌شود تیم کارکشته و مجربی از کارشناسان و دیپلمات‌های پیشین حضور دارند.

باقری رئیس هیأت ایرانی در پایان جلسه افتتاحیه گفتگو‌های رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: ما در این نشست بر این نکته تاکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی اقدام کشوری است که با نقض توافق و نقص قطعنامه شورای امنیت از توافق خارج شد و بر خلاف قانون و مقررات بین المللی، تحریم‌های گذشته را مجدداً باز گرداند و همین‌طور تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین افزود: در نهایت قرار بر این شد که اولاً موضوع لغو تحریم‌ها به‌عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و برهمین اساس قرار شد صبح سه‌شنبه نهم آذرماه کارگروه بررسی موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار کند.

وی یادآورشد: این خود یک دستاورد قابل توجه است که همه کشور‌های عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به‌حق جمهوری اسلامی تن داده‌اند و تاکید و تصریح کرده‌اند که باید ابتدا وضعیت تحریم‌های غیرفانونی رژیم آمریکا علیه مردم ما روشن شود و بعد از آن در مورد سایر موارد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شود./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده