اعطای خودرو با اقساط پنج‌ساله + مشمولان خودرو‌های قسطی-راهبرد معاصر

اعطای خودرو با اقساط پنج‌ساله + مشمولان خودرو‌های قسطی

حسب بودجه ۱۴۰۱، جانبازان جسمی و حرکتی ۲۵ درصد و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید می‌توانند خودرو با اقساط پنج ساله از دو شرکت‌ خودروساز بزرگ کشور دریافت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 12
کد خبر: ۱۱۳۲۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشور صبح امروز (یکشنبه/۲۱ آذرماه) با حضور در جلسه صحن علنی مجلس، نخستین لایحه بودجه تنظیم شده توسط دولت سیزدهم را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه بودجه، دخل و خرج دولت در سال آینده با رقم ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

مطابق بند (ی) ‌تبصره هفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف شده است از طریق شـرکت‌های خودروسـازی ایران‌خودرو و سـایپا از محل تولید محصـولات ملی خود نسـبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج‌ ساله اقدام کند.

شایان ذکر است، بند هفت لایحه بودجه سال جاری (١۴٠٠) نیز بدین موضوع اشاره داشته است و در تیرماه سال جاری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع‌ (ایدرو) و دو خودروساز بزرگ‌ با بنیاد شهید وامور ایثارگران به جهت همکاری و هماهنگی‌ واگذاری ٣٠ هزار دستگاه خودرو به جانبازان، خانواده معظم شهدا و مدافعین حرم توسط ایران‌خودرو و سایپا (ایران‌خورو حداقل ۱۸ هزار دستگاه و سایپا حداقل ۱۲ هزار دستگاه) تفاهم‌نامه‌ای با هدف تسهیل تردد این قشر از مردم جامعه امضا کردند.

بر این اساس مقرر شد، بنیاد شهید و ایدرو مشترکا، حسب بند (ز) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تلاش‌های لازم برای ایجاد شرایط مورد نیاز جهت تحقق تسهیلات بانکی و واگذاری خودرو اقساطی را انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده