واردات خودروهای کارکرده برای همه ایرانیان آزاد شد-راهبرد معاصر

واردات خودروهای کارکرده برای همه ایرانیان آزاد شد

سخنگوی دولت گفت: با آیین‌نامه اخیر، واردات خودرو به شرطی که سال ساخت آن از ۲۰۱۹ به بالا بوده و استانداردهای مد نظر را داشته باشد برای همه ایرانیان مجاز شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۲۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسات اخیر دولت، آخرین گام برای مقابله با انحصار صنعت خودرو در کشور برداشته شد؛ این کار در امتداد برنامه دولت برای اصلاح بنیادین در صنعت خودروسازی صورت بگیرد.

 

وی افزود: در سابق یکی از آرای تاریخی در محکومیت یکی از فعالان صنعت خودرو را داشتیم و 5 همت محکومیت صادر شد به‌خاطر گران‌فروشی و تخلفاتی که نسبت به مردم صورت گرفته بود. مشابه این اقدامات سلبی دیگر هم صورت گرفته بود.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: افزایش تولید و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای این امر منجر به 1.5 میلیون خودرو در سال شده بود و برای امسال هم تولید 1.7 میلیون خودرو در برنامه است.

 

بهادری تصریح کرد: بعد از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، این امر اتفاق افتاد و خودروهای برقی، آمبولانس و غیره تاکنون وارد شده بود و با آیین‌نامه اخیر، واردات خودرو به شرطی که سال ساخت آن از 2019 به بالا بوده و استانداردهای مد نظر را داشته باشد برای همه ایرانیان مجاز شد صرفاً فقط اشخاص حقوقی این امکان را نخواهند داشت و همه ایرانیان می‌توانند این واردات را انجام دهند.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: مجوز این مصوبه نیز از مجلس گرفته شده است؛ این کار به زدوده شدن انحصار در صنعت خودرو کمک می‌کند. منابع و روش‌های تامین ارز باید به تایید بانک مرکزی برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین واردات خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور نیز مصوب شده است.

ادامه دارد.../ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده