جزئیات دومین جلسه بررسی انتشار بوی نامطبوع تهران تشریح شد-راهبرد معاصر

جزئیات دومین جلسه بررسی انتشار بوی نامطبوع تهران تشریح شد

معاون عمرانی استانداری تهران گفت:‌ همچنان سه منبع آرادکو، صنایع دامی و آبفا از متهمان اصلی انتشار بوی نامطبوع در تهران هستند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 29
کد خبر: ۳۲۱۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه بررسی منابع انتشار بوی نامطبوع در تهران اظهار داشت: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با این موضوع برگزار شد و هر یک از دستگاه‌های اجرایی گزارش عملکردی ارائه دادند.

 

وی گفت: مقرر شده بود سه دستگاه شهرداری تهران، آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست بررسی‌های لازم را انجام دهند و در این جلسه گزارشی درباره منبع انتشار بوی نامطبوع ارائه دهند.

 

معاون عمرانی استانداری تهران افزود: شهرداری تهران گزارشی از میزان استشمام این بو توسط شهروندان که با سامانه‌های شهرداری تماس گرفته بودند ارائه داد که مشخص شد در ناحیه نواب و چمران بیشترین تماس‌ها را برای انتشار بو گرفتند.

 

وی گفت: شهرداری تهران تیم‌هایی را برای بررسی منبع انتشار بو مشخص کرده بود و مشخص شد که پدیده اینورژن و یا وارونگی هوا و همین‌طور رطوبت رابطه معناداری با انتشار بوی نامطبوع در تهران ندارد.

 

تقی‌زاده اظهار داشت: سوخت مازوت که توسط بعضی از کارخانجات استفاده می‌شد هم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این کارخانجات از گاز استفاده کنند و وزیر نفت هم قول‌های مساعدی در این خصوص داده است.

 

وی یادآور شد: شهرداری تهران در جلسه امروز فرصتی خواست که طی یک هفته آینده مطالعات دقیق‌تری درباره انتشار بوی نامطبوع در تهران انجام دهد و اطلاعات تکمیلی را در جلسه آینده ارائه دهد. شرکت آب و فاضلاب تهران هم گزارشی در این جلسه ارائه داد و اعلام کرد که شبکه آب و فاضلاب ماندگی آب که موجب ایجاد گازهای متصاعد شود ندارد و بیشتر تجمع فاضلاب در سمت شرق تهران است.

 

معاون عمرانی استانداری تهران گفت:‌ شهرداری تهران 80 نقطه که محل تجمع فاضلاب و یا انفصال فاضلاب شهری بوده است را شناسایی کرده و مقرر شد آبفا این نقاط را مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را در جلسه هفته آینده ارائه خواهد داد.

 

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: محیط زیست مقرر شد طی یک فراخوانی با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌‌ها قراردادی منعقد کند تا کارهای علمی در خصوص شناسایی بی نامطبوع ایجاد شود.

 

وی افزود: مقرر شد تا نتیجه نهایی انتشار بوی نامطبوع تهران هر هفته این جلسات برگزار شود و دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش خود را اعلام کنند.

 

معاون عمرانی استانداری تهران گفت:‌همچنان آرادکو و صنایع دامی و همین‌طور آبفا از عمده‌ دلایل انتشار بوی نامطبوع تهران هستند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده