عوارض ۵۰ هزار تومانی آزادراه تهران شمال واقعیت دارد؟-راهبرد معاصر
آخرین جزئیات از افزایش حقوق بازنشستگان در 1403 مقایسه حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگان کمک ناخواسته کاپیتان استقلال به پرسپولیس ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟ جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی کراچی مقصد بعدی رئیس جمهور در پاکستان دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر بد برای درویش؛ توافق بازیکنان پرسپولیس در مکانی غیرمنتظره! واریز ۳۰ میلیون تومانی برای این بازنشستگان آیت الله رئیسی: هدفم از سفر به لاهور تقویت روابط فرهنگی دو کشور است کاهش ۱۷۰هزارمیلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس آخرین قیمت طلا، دلار، سکه و ارز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ وضعیت بورس امروز 4 اردیبهشت 1403 شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌یابد؟ محکومیت جدید برای سپاهان و تراکتور توسط کمیته انضباطی مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود! پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال/ ستاره‌ آبی‌ها برگشت سخنگوی دولت: از هر روشی برای تسهیل واردات خودرو استفاده می‌کنیم+ جزئیات رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲ بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد قالیباف: قانون مالیات بر سوداگری از قوانین افتخارآمیز مجلس یازدهم است بانکی‌پور: همه دستگاه‌ها باید به پلیس در اجرای قانون حجاب کمک کنند سرلشکر باقری: نیروهای مسلح همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیق بررسی می‌کند بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد خبر جدید از نقل و انتقالات پرسپولیس سرمربی پرسپولیس به دنبال این ۴ ستاره خریدار جدید پرسپولیس دست به جیب شد! وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی متن کامل سروده رهبر انقلاب که در آستانه وعده صادق قرائت شد قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ افزایش قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۴ ادریبهشت ۱۴۰۳ دستور کار مجلس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ آیت الله رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد رئیس جمهور اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال امضای ۸ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد امیر عبداللهیان: حمله ایران ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت گوترش: اسرائیل جهنم شعله‌ور در غزه به راه انداخته است تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد امیرعبداللهیان: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد یک منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه ۷ قدردان ایران باشند آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟! حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اسرائیلی المالکیه واکنش طالبان به به رزمایش روسیه و تاجیکستان رئیس قوه قضاییه:مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند مجازات سنگین در انتظار مجرمان آزمون سراسری کیفیت هوای تهران چطور است؟ جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد رای پرونده کثیرالشاکی "کینگ‌مانی" صادر شد توافق ایران و پاکستان برای آزادی زندانیان ۲ کشور زمان برگزاری مراسم یاد بود و تشییع رضا داودنژاد برائت از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی وظیفه و تکلیف شرعی است نرخ ویزیت پزشکان عمومی در سال ۱۴۰۳ واکنش حسین پاکدل به ادعای امین حیایی+ عکس اینفوگرافیک/ اعمال مشترک شب‌های قدر گاندو و پایتخت جدید در ۱۴۰۳ ساخته می‌شوند شب‌های قدر هیئت کجا برویم؟ + آدرس و جزئیات دستگیری عاملان جنایت هولناک در بوستان نهج البلاغه توضیحات سختگوی وزارت بهداشت درباره علت مرگ دکتر بخشی توضیحات سخنگوی شهرداری تهران درباره ساخت مسجد قیطریه منطق ساخت مساجد در پارک‌های بزرگ چیست؟ اعلام تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید آیا حمام کردن و یا شنا در استخر، روزه را باطل می‌کند؟ آغاز پخش ویژه برنامه‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از تلویزیون سومین سالگرد آیت‌الله مصباح یزدی با حضور رئیس‌جمهور اولویت فیش عمره و حج چگونه استعلام شود؟ لوح| شکست خوردگان در باتلاق نسل کشی اطلاع نگاشت| کودکان غزه زیر آوار جنگ کاریکاتور| آمریکا؛ شریک جرم قطعی پیکر آتیلا پسیانی بعد از چند روز به ایران رسید + عکس مرتضی پورصمدی درگذشت سروده‌هایی در رثای عباس‌بن علی(ع)/ از مشک پاره اشک فرات است می‌چکد؛ غیر از لب تو نیست مگر آرزوی آب برای درخواست گذرنامه زیارتی به این 2 هیأت مراجعه کنید اینفوگرافیک|کریدور شمال به جنوب، رقیب جدی برای کانال سوئز عباسعلی براتی‌پور درگذشت امشب مهمانی برویم، فطریه‌مان با چه کسی است؟ نظر 10 مرجع تقلید درباره میزان زکات فطره که فردا باید پرداخت کنیم اینفوگرافیک| الزامات و لوازم تحقیق رشد اقتصادی اینفوگرافیک|هدیه ۱۱ میلیارد دلاری ایرانی‌ها به اقتصاد ترکیه اینفوگرافیک| هراس پدرخوانده‌های داعش از سپاه پاسداران اینفوگرافیک|ایران؛ یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های گاز دنیا اینفوگرافیک| اما و اگر‌های مالیات بر عایدی سرمایه اینفوگرافیک| شهید حاج قاسم سلیمانی از نگاه رهبر معظم انقلاب طرح | رهبرانقلاب: با ایران قوی مخالفند اینفوگرافیک| بزرگترین تولید کنندگان اورانیوم جهان اینفوگرافیک/ نقشه کامل مسیرهای پیاده‌روی اربعین + هزینه‌ها اینفوگرافیک | ایران چهاردهمین اقتصاد جهان، در سال ۲۰۲۲ ماجرای لغو مجوز صوت و تصویر «روبیکا»+ علت جزئیات تکمیلی نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری 1400+ آمار دقیق نتیجه نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران 1400 نتایج انتخابات شورا‌ی شهر استان تهران ۱۴۰۰+ اسامی آرای آیت الله رئیسی در تهران چقدر بود؟ نتایج انتخابات شورای شهر اراک 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قزوین 1400 نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه 1400 آمار دقیق انتخابات ریاست جمهوری 1400 به تفکیک استان‌ها+ جدول نتایج انتخابات شورای شهر ایلام 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قم 1400 نتایج انتخابات شورای شهر ساری 1400 نتایج انتخابات شورای شهر تبریز ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر سنندج ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر همدان 1400 نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 1400/ آیت الله رییسی برنده انتخابات سیزدهم جدی‌ترین تهدید سایبری فعلی علیه ایران چیست؟ حکمرانی داده‌ها در دنیای دیجیتال مصادیق مجرمانه محیط زیستی جدید در فضای مجازی اعلام شد جریمه سنگین اپل از سوی سازمان ضد انحصار روسیه آپدیت جدید «تلگرام» به جنگ با «کلاب هاوس» رفت کلاب هاوس هک شد/ افشای اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر سارا بهرامی مهمان این هفته برنامه همرفیق+عکس تأیید هک اطلاعات ۱۵ هزار کاربر آمریکایی ۱۴.۵ میلیون آمریکایی به اینترنت ثابت دسترسی ندارند درخواست ترامپ از ایالت‌های آمریکا درباره غول‌های فناوری افزایش ظرفیت لایو اینستاگرام وقتی عربستان ثروتمند و نفت‌خیز هم از اینفلوئنسرها مالیات می‌گیرد همسریابی در فضای مجازی و کلاهبرداری از مردم اقوام ایرانی «اقلیت» نیستند تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیشه کریستال تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت آرد و گندم تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دامپروری و دام گوشتی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دانه های روغنی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیرینی و شکلات تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت فرش تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت نساجی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت چوب و مبلمان شکست استثناگرایی آمریکایی در عصر ترامپ به سمت دنیای پس از دلار پیش می رویم؟ خروج ترامپ از برجام؛ فشار حداکثری و نتایج حداقلی آیا عراق می تواند از نیروهای امریکایی خالی شود؟ مرگ ابوبکر البغدادی؛ کشته شدن سرکرده داعش چه پیامدی دارد؟ بازوهای نیابتی ایران در منطقه قدرتمندتر از همیشه درس‌های جنگ یمن برای اسرائیل وحدت میان جریان های سیاسی ایران در سایه سیاست فشار حداکثری آمریکا دولت پنهان در لبنان شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ در قبال ایران/درهای مذاکره با ایران باز است طرح صهیونیست ها برای اشغال دره اردن رویای چین در هفتاد سالگی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک سبک مبارزه تشکیلات خودگردان و اتحادیه اروپا برای حفظ کرانه باختری طرحی برای ایجاد یک سازه امنیتی در خاورمیانه تاریخ سری فشار اسرائیل برای حمله به ایران بررسی صنعت انیمیشن در منهای نفت/ ژاپن چگونه صنعت انیمیشن جهان را قبضه کرد؟ + فیلم منهای نفت: درآمد 16 هزار بشکه نفت تنها در یک سوله پرورش ماهی بررسی صنعت پرورش ماهی در مستند منهای نفت + تیزر بررسی صنعت لبنیات در مستند منهای نفت/ اشتغال یک میلیون نفری شیر و لبنیات منهای نفت: درآمد یک میلیارد دلاری پسته ایران/ هیچ کشوری توان تولید پسته مرغوب ایران را ندارد همه ابعاد تحریم؛ فرصت‌ها و تهدیدها تحریم‌ها به مبادلات ما با شرکت‌های کوچک اروپایی آسیبی نمی‌زند/ نرخ کنونی دلار بالاتر از نرخ واقعی آن است

عوارض ۵۰ هزار تومانی آزادراه تهران شمال واقعیت دارد؟

بالاخره پس از گذشت دو دهه از آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تهران شمال، این قطعه دهم اسفندماه بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی زیر بار ترافیک می‌رود. اگرچه در روز‌های گذشته رییس‌جمهور در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب به وزارت راه و شهرسازی دستور داد تا رفت‌وآمد آزمایشی در این مسیر را برقرار کند تا مقدمات افتتاح رسمی آن در اوایل اسفندماه فراهم شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 17
کد خبر: ۳۶۱۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، شنیده‌ها حاکی از آن است که رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال رقمی کمتر از ۵۰ هزار تومان است، اما هنوز به صورت دقیق نرخ آن را اعلام نکرده‌اند.

بالاخره پس از گذشت دو دهه از آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تهران شمال، این قطعه دهم اسفندماه بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی زیر بار ترافیک می‌رود. اگرچه در روز‌های گذشته رییس‌جمهور در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب به وزارت راه و شهرسازی دستور داد تا رفت‌وآمد آزمایشی در این مسیر را برقرار کند تا مقدمات افتتاح رسمی آن در اوایل اسفندماه فراهم شود.

 

به این ترتیب، آزادراه تهران- شمال روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته زیر عبور آزمایشی رفت تا هم ثبت پلاک‌های خودرو‌هایی که طی این دو روز از آزادراه عبور کردند، آزمایش شود و هم این منطقه یک‌بار قبل از بهره‌برداری رسمی برای رفع نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

 

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این درباره زمان دقیق افتتاح قطعه یک آزادراه گفته بود: امیدواریم قبل از بهره‌برداری رسمی بتوانیم چند روزی به‌صورت آزمایشی با تعدادی خودرو محدود از این قطعه تردد داشته باشیم؛ این کار برای آن صورت می‌گیرد تا احتمالا اگر کم و کسر و نقصی وجود دارد، بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم.

 

قطعه نخست آزادراه تهران - شمال ۳۲ کیلومتر طول دارد و فاصله ۲ نقطه تهران تا دوآب شهرستانک را ۶۵ کیلومتر نسبت به جاده چالوس کاهش می‌دهد. معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: با افتتاح این قطعه، زمان سیر از تهران تا چالوس و برعکس تا ۱.۵ ساعت کمتر می‌شود.

 

محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود

گفته می‌شود احتمالا پس از افتتاح رسمی قطعه یک آزادراه تهران شمال، محدودیت ترافیکی در این مسیر اعمال خواهد شد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در توضیح این موضوع گفت؛ برای تردد در حالت عادی هیچ مشکلی در قطعه یک آزادراه نخواهیم داشت، زمانی که پیک ترافیک است، به‌واسطه این‌که در شهرستانک به جاده کنونی چالوس متصل می‌شویم، ممکن است ترافیک در این منطقه به‌اصطلاح پس بزند، محدودیت ترافیکی خاصی را اعمال کنیم.

خیرالله خادمی اعلام کرد: با توجه به این مستله درباره نحوه عبور از قطعه یک آزادراه تهران-شمال تصمیم‌گیری می‌شود. ابعاد و نوع کار صورت گرفته در آزادراه مشکلی برای تردد ایجاد نمی‌کند، چون ابتدا قطعه یک به از آزادراه همت آغاز می‌شود، ممکن است محدودیت ترافیکی باشد که باید با پلیس سازمان راهداری و سایر ارگان‌های ذی‌ربط برای نحوه عبور وسایل نقلیه مشورت کنیم.

 

وی متذکر شد: در طول روز، تردد وسایل نقلیه از قطعه یک برقرار است، اما ممکن است در برخی مواقع محدودیت ترافیکی در ساعت خاصی اعمال کنیم.

 

عوارض آزادراه ۵۰ هزار تومان است؟

در این میان، شنیده‌ها حاکی از آن است که رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال رقمی کمتر از ۵۰ هزار تومان است، اما هنوز به صورت دقیق نرخ آن را اعلام نکرده‌اند. هفته گذشته رییس بنیاد مستضعفان بدون اشاره به رقم اصلی عوارض تعیین شده برای آزادراه تهران – شمال، اعلام کرد: عوارض عبور از قطعه یک آزادراه صرف محرومیت‌زدایی می‌شود.

 

پرویز فتاح در توئیتی نوشت: گرچه مدت زمان احداث منطقه یک آزادراه تهران- شمال طولانی شد، اما با همت فرزندان این آب و خاک به اتمام رسید. خدا را شاکرم در بنیاد مستضعفان به وعده‌ای که داده بودیم عمل کردیم. بعد از تعیین مبلغ عوارض توسط دولت، انشاءالله درآمد حاصله، صرف محرومیت‌زدایی خواهد شد.

 

همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور درباره نرخ عوارض این آزادراه اعلام کرد: نرخ عوارض مشخص شده و پیشنهاد آزادراه بر اساس برابر هزینه‌ها بوده، اما با توجه به آنکه این آزادراه با هماهنگی بنیاد مستضعفان و دولت ساخته شده در تلاش هستیم که نرخی برای این مسیر تعیین کنیم تا فشار چندانی به مردم و مسافران برای تردد از این آزاد راه ایجاد نشود.

 

خیرالله خادمی با اشاره به اینکه اخذ عوارض از این آزادراه به صورت الکترونیکی است، گفت: تمامی دستگاه‌های ITC و دوربین‌های تردد شمار در این آزادراه نصب شده و قبل از بهره برداری به صورت کامل تمامی اقدامات آن انجام می‌شود.

 

در خردادماه امسال، خادمی در حاشیه بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه تهران شمال، درباره رقم عوارضی در منطقه یک آزادراه تهران - شمال گفته بود: با توجه به ابعاد این پروژه، برآوردی که بخش خصوصی درباره رقم ۱۰۰ هزار تومان در عوارضی این آزادراه دارد با هزینه‌های سنگین سرمایه‌گذاری منطقی است، اما با توجه به آنچه باید رقمی باشد که مردم بتوانند استفاده کنند، پیش‌بینی می‌کنیم که رقم عوارضی آزادراه فعلا حدود ۳۰ هزار تومان باشد. البته این موضوع باید توسط کمیته مربوطه بررسی و تعیین شود.

 

به اعتقاد وی، به هر حال این آزادراه مزایایی دارد، ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند و قطعا این رقم عوارضی به صرفه خواهد بود.

 

وقتی راه نزدیک می‌شود؟

آزادراه تهران- شمال، شامل ۴ قطعه و به طول ۱۲۱ کیلومتر است که اگرچه مراحل مطالعاتی آن از سال ۱۳۵۳ آغاز شده بود، اما عملیات اجرایی آن به دهه ۷۰ برمی‌گردد. پیش از این، قطعه ۴ این مسیر که آسان‌ترین قطعه آن محسوب می‌شود، در دولت دهم به بهره‌برداری رسیده بود، اما پیچیدگی ۳ قطعه باقی‌مانده باعث شد وعده اجرا و افتتاح این قطعات بار‌ها به تعویق بیفتد.

 

حالا قطعه اول این آزادراه از تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان در تهران تا منطقه دوآب شهرستانک تکمیل شده است. بخش این قطعه دارای ۲خط رفت و ۲خط برگشت است، اما مسیر در فراز‌های تند به‌صورت ۳ خطه احداث شده است. طبق اعلام شرکت ساخت، حداکثر شیب طولی مسیر قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۶ درصد و حداقل شعاع قوس‌ها ۴۰۰ متر است.

 

اگرچه بیش از ۲۰سال از آغاز عملیات عمرانی در قطعه یک آزادراه تهران- شمال می‌گذرد، اما حدود ۸۰ درصد عملیات اجرایی این قطعه از سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده و به‌طور متوسط با فعالیت مستقیم ۵ هزار نفر نیروی کار عمرانی و ۱۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی تکمیل شده است.

 

دو قطعه دیگر آزادراه چه زمانی تکمیل می‌شود؟

اما دو قطعه دیگر آزادراه چه زمانی تکمیل می‌شود؟ معاون بنیاد مستضعفان در این خصوص، از جزییات ساخت و بهره‌برداری قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ساخت و تکمیل آزادراه تهران - شمال از نظر فنی و اجرایی مشکلی ندارد و مهمترین مساله آن، نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 

خواجه دلویی افزود: هم‌اکنون ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال رها نشده و فقط برای آن اولویت‌بندی شده است. به گفته وی، از نظر فنی مراحل مطالعاتی و طراحی قطعه سوم این آزادراه انجام شده است و واریانت‌های مختلف را برای آن در نظر گرفتیم که از بین هشت واریانت گزینه نهایی را انتخاب کردیم؛ بنابراین از نظر فنی هیچ مشکلی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال نداریم.

 

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان ادامه داد: از نظر اجرایی نیز ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از قطعه یک آن بسیار ساده‌تر است، چراکه به عنوان مثال در قطعه سوم این آزادراه تونل بلند بیش از یک کیلومتر یا پل بلند وجود ندارد.

 

خواجه دلویی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از نظر مالی مشکلی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر مساله مالی آن مطرح شده و براساس برآورد‌های صورت گرفته قطعه سوم آزادراه تهران - شمال با احتساب قیمت‌ها و هزینه‌های امروز حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قائدتا اگر عقب بیفتد، تعدیل قیمت‌ها مشمول این پروژه هم خواهد شد و قیمت تمام شده آن نیز تغییر خواهد کرد. در همین راستا دولت در وهله نخست باید برای تامین سهم خودش از این اعتبار برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم این آزادراه را تکمیل کنیم.

 

وی همچنین درباره زمان آغاز و پایان قطعه سوم آزادراه تهران - شمال و تکمیل این مسیر اینگونه توضیح داد: دولت در وهله نخست متعهد شده که سهم خودش از حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای ساخت نیمی از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال را تا آخر بهمن ماه سال آینده تامین کند و هم اکنون اولویتش این است. پس از آن باید برای باند دوم این پروژه که آن نیز حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان می‌خواهد تامین اعتبار کند و پس از اجرای این مراحل به سراغ تامین اعتبار قطعه سوم خواهیم رفت.

 

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال با افتتاح نیمی از قطعه دوم در سال ۱۴۰۰ از همان زمان آغاز شود، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته محاسبات اجرایی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حدود چهار سال و نیم طول می‌کشد، اما اگر منابع مالی آن تامین شود، دیگر برای قطعه دو و سه این آزادراه بد قولی صورت نخواهد گرفت و با توجه به آماده و فعال بودن پیمانکاران و کارگاه‌های این پروژه، همه سعی‌مان بر این است که آزادراه تهران - شمال را به موقع و بدون بدقولی به مردم تحویل دهیم.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار