درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران-راهبرد معاصر

درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور عنوان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، پیشگیری از اعمال هر گونه تبعیض در ارائه خدمات و مراقبت های بهداشتی بین اتباع ایرانی و خارجی مقیم ایران است و در همین راستا، همه شهروندان خارجی مبتلا به کرونا به صورت رایگان در بیمارستان های ایران درمان می شوند.
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 17
کد خبر: ۴۳۰۸۴

به گزارش راهبرد معاصر،  مهدی محمودی با تأکید بر تداوم این کمک‌ها به منظور حفظ و مراقبت از سلامت عمومی افزود: ارایه خدمات و درمان رایگان شهروندان خارجی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورات موکد دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری صورت می گیرد.

 

محمودی گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در ابتدای اسفندماه تاکنون انواع لوازم بهداشتی و درمانی نظیر مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در میان اتباع افغانی مقیم ایران توزیع شده است.

 

وی اضافه کرد: در همین مدت، برای حدود ۶ هزار خانوار از ساکنان خارجی مهمانشهرهای ایران انواع کیت های حفاظت شخصی شامل ماسک، عینک، دستکش و لباس ایزوله، تجهیزات بهداشتی نظیر صابون مایع، ژل ضدعفونی کننده و دارو و کمکهای نقدی و معیشتی تامین و پرداخت شده است. همچنین به طور مداوم از مهمانشهرها و اردوگاههای مراقبتی، سرکشی به عمل می آید و تست تب سنجی از آنها انجام می شود.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور گفت: اقدامات بشردوستانه و موثر ایران در درمان اتباع خارجی مبتلا به کرونا موجب شده ‌است وزارت خارجه افغانستان تاکنون در چند نوبت از جمهوری اسلامی ایران و استانداری های مجاور مرزهای شرقی کشور قدردانی کند.

 

منبع:همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده