احمد مسعود به پارلمان اتحادیه اروپا دعوت شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

احمد مسعود به پارلمان اتحادیه اروپا دعوت شد

پارلمان اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات طالبان در افغانستان از احمد مسعود فرمانده پنجشیر برای حضور در نشست این اتحادیه دعوت کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 15
کد خبر: ۱۰۲۳۱۷

به گزارش راهبرد معاصر «احمد مسعود»، رهبر جبهه پنجشیر، به نشست اتحادیه اروپا در مورد افغانستان دعوت می‌شود.

پارلمان اروپا روز گذشته در قطعنامه‌ای در مورد افغانستان، ضمن انتقاد از خشونت‌های طالبان، از اتحادیه اروپا خواست که احمد مسعود را به یکی از نشست‌های خود دعوت کند.

در قطعنامه پارلمان اروپا آمده است که این نهاد کشتار مردم، شکنجه، ضرب و شتم و خشونت علیه زنان و روزنامه نگاران را محکوم می‌کند.

 

پارلمان اتحادیه اروپا همچنین از طالبان خواسته است که فورا به این خشونت‌‌ها پایان دهند.

پس از سقوط کابل پایتخت افغانستان، احمد مسعود و تعدادی از فرماندهان پنجشیر برای دفاع از این ولایت در آنجا مستقر شدند و در برابر گروه طالبان به مقاومت پرداختند.

 

هر چند در نخست، تلاش‌هایی برای حل مسالمت آمیز موضوع پنجشیر صورت گرفت اما دیدارهای طالبان با مسئولین جبهه مقاومت ملی افغانستان بی‌نتیجه ماند و در نهایت طالبان طی چند روز ساختمان فرمانداری و فرماندهی امنیتی آن را تصرف کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی و معاون وزارت و اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز گفت که با تصرف پنجشیر جنگ در افغانستان پایان یافته است. اما جبهه مقاومت می‌گوید که مقاومت پایان نیافته بلکه تازه آغاز شده است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده