امیرعبداللهیان: مردم منطقه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی روند-راهبرد معاصر

امیرعبداللهیان: مردم منطقه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی روند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر فرهنگ لبنان گفت: هیچگاه مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم تروریست اسرائیل نخواهند رفت.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 12
کد خبر: ۱۳۳۲۳۴

به گزارش راهبرد معاصر «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ لبنان که در تهران حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات و گفتگو کرد.

در این دیدار، درباره آخرین تحولات منطقه، ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی و بویژه توسعه همکاری های بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان جایگاه لبنان در سیاست خارجی کشورمان را ویژه‌ و روابط خوب بین ملت ایران و تمام گروهها و طوایف لبنان را دارای قدمتی تاریخی خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مقاومت ملت لبنان در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی را الگویی درخشان برای ملت های منطقه ذکر کرد و افزود: از این رو هیچگاه مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی سازی با رژیم تروریست و کودک کش اسرائیلی نخواهند رفت.

امیرعبداللهیان در خصوص اوضاع بغرنج اقتصادی لبنان اظهار داشت:علیرغم تحریم های ظالمانه غربی، در صورت خواست دولت و ملت لبنان، جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارتقای همکاری های اقتصادی را دارد.

در این دیدار محمد وسام المرتضی نیز با اشاره به جایگاه خاص ایران در منطقه غرب آسیا افزود: دولت لبنان آمادگی گسترش روابط دوستانه با همه کشورهای دوست و برادر در منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و نیازهای اساسی مردم کشورش، خاطرنشان کرد: دولت و ملت لبنان برای رفع نیازهای اساسی خود و در راستای منافع ملی کشورش، عمل خواهد کرد و هیچگاه منتظر مساعدت و یا راه حل های اطراف خارجی نخواهد ماند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده