مسکو: از احیای روابط عربستان سعودی و سوریه استقبال می‌کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مسکو: از احیای روابط عربستان سعودی و سوریه استقبال می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از احیای روابط بین سوریه و عربستان سعودی، تاکید کرد که مسکو خواهان عادی‌سازی سایر کشورهای عربی با دمشق است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 27
کد خبر: ۱۷۷۶۵۱

به گزارش راهبرد معاصر «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، امروز (دوشنبه، ۲۷مارس) از قصد عربستان سعودی و سوریه برای بازگشایی سفارت‌خانه های دو کشور استقبال کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بوگدانوف در این باره گفت: «این گام خوبی از سوی هر دو طرف است. تماس‌هایی وجود داشته و فکر می‌کنم تداوم خواهند یافت. ما از عادی‌سازی روابط سوریه با عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی استقبال می‌کنیم».

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره مشارکت مسکو در روند بازگشت روابط دمشق-ریاض تاکید کرد: ما همیشه با همه طرف‌ها به عنوان دوست و شریک همکاری می‌کنیم و خواهان عادی سازی روابط بین آن‌ها هستیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، در بخش از تصریحات رسانه‌ای امروز خود از احتمال برگزاری نشست چهارجانبه بین مقام‌های ایرانی، روسی، ترکیه‌ای و سوری در مسکو خبر داد. او گفت: معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه احتمالاً در اوایل ماه آوریل در مسکو رایزنی‌هایی داشته باشند.

مسکو در حالی از بازگشت روابط دمشق و ریاض استقبال می‌کند که پیش‌تر منابع رسانه‌ای از توافق سوریه و عربستان سعودی برای بازگشایی سفارتخانه های دو کشور پس از چند روز از افتتاح کنسولگری عربستان در دمشق خبر داده بودند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده