تصویب برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک+ خبر مهم درباره آزمون استخدام معلمان-راهبرد معاصر

تصویب برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک+ خبر مهم درباره آزمون استخدام معلمان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: برگزاری دور‌ه‌های مشترک تحصیلی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک به تصویب رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 28
کد خبر: ۱۴۸۸۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به تسنیم درباره جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر در شغل معلمی به‌جای تربیت دبیر توسط دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: صورت مسئله را نباید پاک کرد، عالم با معلم فرق دارد، حرفه‌ای بودن سایر دانشگاه‌ها را در حوزه علم می‌پذیریم اما در تربیت معلم خیر.

 

وی افزود: به‌همت وزیر علوم، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک به تصویب رسیده است و بخشی از نیاز به معلم را از میان دانشگاه‌های سطح یک تأمین می‌کنیم.

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان متذکر شد: موظف هستیم نخبگان را برای معلمی جذب کنیم، ماده 28 امروز وضعیت خوبی ندارد و افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند نباید بلافاصله به کلاس درس بروند بلکه باید یک سال آموزش ببینند.

 

صحرایی درباره مدل جایگزین آزمون استخدامی بیان کرد: برای اصلاح جذب معلم از طریق ماده 28، طرح بورس معلمی را به سازمان اداری و استخدامی ارائه کردیم و آماده هستیم تا 30 هزار نفر از دانشجویان برتر ترم هفتم دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را شناسایی کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر سازمان اداری و استخدامی می‌خواهد برای سال آینده ردیف استخدام معلم بدهد آن را اعلام کند تا ما از میان دانشجویان برتر و باانگیزه دانشگاه‌های خوب انتخاب کنیم و آنها را برای حضور در شغل معلمی آموزش دهیم./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده