کوتاه درباره «به وقت شام» حاتمی‌کیا-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

کوتاه درباره «به وقت شام» حاتمی‌کیا

در فیلم جدید حاتمی کیا به مانند آثار قبلی فیلمساز، شاهد قهرمان هستیم که به درستی خلق شده و تا پایان مخاطب را با خود درگیر می کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 06
کد خبر: ۱۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ فیلم سینمایی«به وقت شام» تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا سوژه‌ای متفاوت را از مدافعان حرم روایت می‌کند. در این فیلم بابک حمیدیان، هادی حجازی فر و غیره به ایفای نقش می‌پردازند. تصویربرداری‌ این فیلم در لوکیشن‌های متعددی انجام شده است؛ از تهران، روستاهای شهریار و مشهد گرفته تا شیراز و سیستان‌و‌بلوچستان. نماهای باز فیلم که به موقعیت ژئوپلتیکی صحراها و بیابان‌های سوریه شباهت داشته باشد، در پایگاه هفتم شکاری‌-‌ترابری فرودگاه شیراز فیلمبرداری شده است.


مونا باغی درباره این فیلم در سینما تیکت می نویسد:" ابراهیم حاتمی‌کیا پانزده سال بعد از ساخت «ارتفاع پست» تصمیم گرفته داستان فیلم جدیدش را دوباره در آسمان تعریف کند. جایی که گویی در تخصص خود اوست. فیلم همانطور که پیش‌تر درباره آن شنیده بودیم دارای پروداکشن عظیمی است و جلوه‌های ویژه‌ آن را می‌توان با بهترین تولیدات هالیوود مقایسه کرد."


براساس آنچه در رسانه ها درباره این فیلم منتشر شده است "داستان فیلم با فراز و فرود درست روایت شده و مخاطب را تا لحظه آخر با خود همراه می‌کند. در این فیلم به مانند آثار قبلی فیلمساز، شاهد قهرمان هستیم که به درستی خلق شده و تا پایان مخاطب را با خود درگیر می کند."


سهیل رویگر در یادداشتی در خبرگزاری تسنیم بخشی از فیلم را اینگونه روایت می کند: "ابراهیم چه‌خوب، چه‌دقیق و چه‌ظریف محل اصلی نزاع و ماهیت پیچیده این «کفر جهانی» را در فیلم خود به‌تصویر کشیده است. در زیر محاسن دراز و چهره‌های مهیب مردان موبلوند داعشی با نام‌هایی چون «ابوطلحه بلژیکی» و «ابوعمر چچنی»، می‌توان ابروهای برداشته و چشمان مدادکشیده و بینی‌های عمل‌کرده ایشان را دید و تأکید فیلمساز بر تجهیزات مدرن و به‌روز فیلمسازی و نمایش داعش و کارگردانی نمایش توسط یکی از همان ریش‌بلندهای دستاربسته موبلوند، به‌طور غیرمستقیم بر این واقعیت تلخ (و امروز دیگر نه‌چندان پنهان) انگشت می‌گذارد که «شوی جنایت و خونریزی داعش» را همان کسانی کارگردانی می‌کنند که پیش‌تر شوهای بزرگی چون «القاعده» و «11/9» را نوشتند و کارگردانی کردند."


به نظر می رسد ساخته جدید ابراهیم حاتمی کیا به دلیل موضوع جذاب و جلوه های ویژه بسیار عالی با استقبال روبرو شود.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده