پرتاب ماهواره‌های آزمایشی چین به فضا-راهبرد معاصر

پرتاب ماهواره‌های آزمایشی چین به فضا

چین روز جمعه دو ماهواره آزمایشی را با موشک حامل لانگ مارچ-۱۱ از یک سکوی پرتاب در دریای زرد با موفقیت پرتاب کرد. این ماهواره‌ها برای پایش بی‌درنگ عملکرد سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی استفاده خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 08
کد خبر: ۱۵۳۵۵۶

به گزارش راهبرد معاصر،  چین روز جمعه دو ماهواره آزمایشی را با موشک حامل لانگ مارچ-11 از یک سکوی پرتاب در دریای زرد با موفقیت پرتاب کرد.

این ماهواره‌ها در ساعت 9:10 شب به وقت پکن از زمین بلند شدند. این نخستین باری است که Long March-11 در سه کیلومتری ساحل، برای پرتاب ماهواره به کار گرفته شد.

پرتاب‌های نزدیک به ساحل ایمن‌تر است چراکه شرایط اقیانوس بهتر بوده و پرتاب مخازن سوخت خالی به دریا ایمن‌تر است. همچنین باعث صرفه‌جویی در زمان در حمل و نقل موشک می‌شود و کارایی را در مأموریت‌های پرتاب افزایش می‌دهد.

موشک چهار مرحله‌ای لانگ مارچ-11 با سوخت جامد که برای پرتاب‌های ماهواره‌های متعدد در یک سفر شناخته می‌شود، بسیار ایمن و سازگار برای برخاستن از زمین و فراساحل بر اساس الزامات مداری است. این موشک قادر است 500 کیلوگرم محموله را هم به مدار خورشیدی سنکرون (SSO) و هم به مدار پایین زمین (LEO) حمل کند.

از نخستین پرواز خود در سپتامبر 2015، این نوع راکت، چهار پرتاب دریایی و 10 پرتاب زمینی انجام داده است و به چهاردهمین پرتاب موفقیت‌آمیز متوالی خود دست یافته است؛ ماهواره‌های آزمایشی CentiSpace-S5 و S6 با سیستم ارتقای ناوبری ماهواره ای LEO با موفقیت وارد مدار برنامه‌ریزی شده شدند.

آنها برای پایش بی‌درنگ عملکرد سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی استفاده خواهند شد و تقویت ناوبری و آزمایش‌های ارتباط لیزری بین ماهواره‌ای را انجام خواهند داد. Long March-11 اغلب از پلتفرم‌های فراساحلی پرتاب می‌شود و این 441 امین مأموریت از سری موشک‌های Long March بود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده