راه اندازی «اقتصاد دیجیتالی» در دانشگاه امیرکبیر-راهبرد معاصر

راه اندازی «اقتصاد دیجیتالی» در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر از راه اندازی اقتصاد دیجیتالی و کاربردی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در نظر داریم این طرح را در مدرسه کسب و کار به سرانجام برسانیم.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 01
کد خبر: ۲۱۰۰۳

به گزارش راهبرد معاصر ،‌ احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برنامه این دانشگاه در راستای گسترس فعالیت‌های نوآور اظهار داشت: در برج نوآوری ابن سینا، بیش از 150 شرکت دانش بنیان و مراکز رشد فعال هستند که در طول 4-5 سال گذشته این ظرفیت از 15 واحد به این میزان افزایش یافته است.

 

رئیس دانشگاه امیرکبیر از 2 برابر شدن واحدها و شرکت‌های فعال در برج نوآوری ابن سینا در یکسال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر تقاضا برای فعالیت از سوی شرکت ها و مراکز رشد بسیار بالاست.

 

معتمدی با بیان این مطلب که این شرکت ها در حوزه‌های مهندسی، علوم پایه و حوزه های مربوط به مدیریت فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، این فعالیت‌ها را به داخل دانشکده‌ها هدایت کنیم.

 

وی در ادامه به برنامه دیگر دانشگاه در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: در این حوزه به دنبال راه اندازی اقتصاد دیجیتالی و کاربردی هستیم که این اقدام در مدرسه کسب و کار دانشگاه به سرانجام خواهد رسید.

 

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: هدف این است که در حوزه اقتصاد بیشتر به سمت کارهای کاربردی برویم و از مباحث نظری فاصله بگیریم.

اقتصاد دیجیتالی عبارتست از شبکه ای جهانی از اقتصاد و فعالیتهای اجتماعی که از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند اینترنت، موبایل و شبکه ها امکانپذیر شده است.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار