پزشکیان: دستیابی به اهداف با کمک همه اقشار محقق خواهد شد-راهبرد معاصر
صدیقی: همگان به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند وزیر کشور: باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم  پزشکیان: دستیابی به اهداف با کمک همه اقشار محقق خواهد شد گزارش ظریف از آخرین تحولات در زمینه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم روایتی از ماجرای اعتراض یک نماینده به هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز سردار نائینی: باید برد عملیات رسانه‌‎ای سپاه متناسب با اقدامات این نهاد باشد تعطیلی برخی روزها در تهران در هفته آینده به‌دلیل گرمای هوا صحت دارد؟ باقری: توسعه سیاست همسایگی و رفع تحریم‌ها از اولویت های سیاست خارجه است منصوری: به بنیاد مستضعفان بازمی‌گردم اعتبارنامه پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد وحیدی: به دنبال اخذ مجوز برای حضور سربازها در اربعین هستیم دستگیری ۲ سرکرده داعش توسط وزارت اطلاعات بازخوانی مطالبات رهبر انقلاب در مراسمات تنفیذ پزشکیان: قطعاً ما با وحدت می‌توانیم موفق شویم مخبر: شهیدرئیسی مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه آورد

 پزشکیان: دستیابی به اهداف با کمک همه اقشار محقق خواهد شد

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه ما برای اینکه بتوانیم به وعده‌هایمان عمل کنیم باید همه به ما کمک کنند، تاکید کرد: اگر همه ایرانی‌ها نباشند و دست‌به‌دست یکدیگر ندهیم و برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و از کارشناسان و نخبگان استفاده نکنیم و بر اساس عدالت و انصاف عمل نکنیم همه شعارها بی‌فایده خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 26
کد خبر: ۲۵۱۶۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ ، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب امروز (جمعه، ۵ مرداد) در همایش ستاد فعالان مرکزی در وزارت کشور حضور یافت.


در این همایش، محمد جواد ظریف، اعضای شورای راهبری و فعالان سیاسی اصلاح طلب و استاد علی نصیریان پیشکسوت عرصه بازیگری حضور دارند.


صداقت فقط در شعار ممکن نیست بلکه باید در عمل اثبات شود


مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در این مراسم گفت: اکنون وارد یک گود شده‌ایم که اگر شما و همه ایرانی‌ها نباشند و اگر دست‌به‌دست یکدیگر ندهیم، برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و از کارشناسان و نخبگان استفاده نکنیم و بر اساس عدالت و انصاف عمل نکنیم همه شعارها بی‌فایده خواهد بود. 


وی افزود: اکنون زمان شعار دادن نیست بلکه وقت عمل به وعده‌ها و شعارهاست. حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر می‌فرماید که؛«تو را به سوی ولایتی می‌فرستم که در آن حاکمانی اعم از عادل یا ظالم و خوب یا بد پیش از تو حکمرانی کرده‌اند، پشت سر تو همان سخنانی را می‌گویند که تو پشت سر بقیه می‌گفتی.


رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه مردم باید پشت سر ما همان حرف‌هایی را بگویند که با گفته‌های ما همخوانی داشته باشد، تصریح کرد: صداقتی که از آن سخن گفته‌ایم باید در عمل نیز خود را نشان دهد. اگر آن سخنان را گفته‌ایم و الان به نحو دیگری عمل کنیم موجب می‌شود تا اعتماد ایجاد شده در میان مردم به ناامیدی گرایش پیدا کند. 


وی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم باید همه به ما کمک کنند. ما یک جناح و دسته نبودیم بلکه به این نوع بیان معترض بودیم و می‌گفتیم همه ایران. اگر اسم قوم، جمعیت یا عزیزی فراموش می‌شود چون ایران رنگین‌کمانی از قومیت‌ها، انسان‌ها، فرهنگ‌ها و نگاه‌ها است و ممکن است برخی از آن‌ها فراموش شوند. 


پزشکیان افزود: پس بهتر است بگوییم برای ایران کشور و همه آن‌هایی که در این مملکت زندگی می‌کنند ما وظیفه داریم بر اساس انصاف و عدالت با آن‌ها رفتار کنیم. به همین دلیل، اگر باور داشته باشیم که باید حق را به حقدار بدهیم نباید انتظار داشته باشیم کسی که مرتبه‌ای را طی نکرده در جایگاهی بایستد که متعلق به او نیست.


تاکید پزشکیان بر استفاده از نخبگان سراسر کشور در همه زمینه‌ها
رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به اینکه همه دعواهایی که بین برخی وجود داشته و هست و ممکن است بین ما وجود بیاید به این دلیل است که من خود را برتر از شما احساس کنم، تأکید کرد: اگر من تصور کنم بهتر از شما هستم، این موضوعی است که احتمال دارد من را فریب دهد و فکر کنم که کسی شده‌ام. من نماینده شما شده‌ام و آنچه را که گفته‌ام باید صادقانه عمل کنم. 


وی ادامه داد: لطفاً از بنده بیش از حد تعریف نکنید چرا که من هم مانند شما هستم. فرصتی پیش آمده و شما به ما اعتماد کردید و من در این نقطه ایستاده‌ام. تلاش نکنید تا من را پیش از آنچه هست بزرگ کنید. 


پزشکیان با تاکید بر استفاده از نخبگان از سراسر کشور در همه زمینه‌ها تصریح کرد: همه ما باید دست به دست یکدیگر بدهیم و کاری کنیم تا نخبگان ما اعم از مرد، زن و همه قومیت‌ها و ادیان به حق خود برسند و حق را به حقدار بدهیم. لذا؛ باید برای این کار شاخص و ابزار اندازه‌گیری داشته باشیم تا حق را به حق‌دار بدهیم. 


وی افزود: همه دعوای پیامبران و امامان برای برپایی حق بود. همانگونه که در آیات و روایات نیز آمده که عدالت را در میان مردم برپا کنید نه گروه دسته و عده‌ای خاص.


باید در گام نخست از وضعیت کشور ارزیابی داشته باشیم
رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه کمک کنید تا در گام نخست متوجه شویم در چه مرحله و وضعیتی قرار داریم تاکید کرد: اگر توقع را بیش از حد افزایش دهیم آن‌گاه معترض خواهیم شد که خواسته‌ای داشتیم و محقق نشد. باید به داشته‌های خود شناخت داشته باشیم تا بتوانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم.


وی ادامه داد: سوال اینجاست که آیا می‌توانیم با داشته‌های خود به آنچه می‌خواهیم دست پیدا کنیم یا اینکه فردا پس از اینکه نتوانستیم اهداف خود را محقق کنیم به یکدیگر بگوییم که بی‌عرضه هستیم. 


پزشکیان با بیان اینکه ما پزشکیان با بیان اینکه ما مشکلات اقتصادی، تحریم، اختلافات قومیتی، جنسیتی و سایرین را داریم که باید در گام نخست آن‌ها را حل و فصل کنیم، تصریح کرد: سپس دست به دست یکدیگر بدهیم و طبق داشته‌ها طرحی نو دراندازیم. کمک کنید تا انتظارات را بر اساس داشته‌هایمان در جامعه ایجاد کنیم نه اینکه انتظارات را به قدری بالا ببریم که نمی‌شود آن‌ها را برآورده کرد.


وی افزود: من به عنوان یک فرد با تمام وجود و شبانه‌روز تلاش خواهم کرد تا به مردم، کشور و باورها و اعتقاداتمان خدمت کنم و غیر از عدالت و انصاف کار دیگری انجام نخواهم داد. البته برای اجرای عدالت و انصاف لاجرم به اصلاحات نیاز داریم. باید رفتارها و نگاه‌ها را اصلاح کنیم و نوع تخصیص منابع و پست‌ها را تغییر دهیم که انجام آن نیاز به اصلاحات دارد.


اصلاحات دفاع از فرد و گروه و جناح نیست
رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: اصلاحات دفاع از فرد و گروه و جناح نیست بلکه یعنی راهی را طی کنیم که انصاف و عدالت برای همه کشور مستقر شود و همه مردم ایران بتوانند از آن استفاده کنند.


به گفته وی، ما می‌توانیم و بنده به آن معتقد هستم که اگر دست به دست همدیگر دهیم و اگر انصاف و حق را مراعات کنیم و به نخبگان، افراد توانمند تولید کنندگان و همه آن‌ها که در حرفه خود حرفی برای گفتن دارند میدان دهیم و حق را به حقدار بدهیم، ایرانی قادر است عزت و سربلندی را بار دیگر به خاک این سرزمین بازگرداند و باید این کار را انجام دهیم.


پزشکیان تاکید کرد که ما باید در داخل و خارج کمک کنیم و از حق و حقیقت دفاع کنیم./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده