تدریس ایران شناسی در مدارس تصویب شد-راهبرد معاصر

تدریس ایران شناسی در مدارس تصویب شد

رئیس بنیاد ایران شناسی با تاکید بر اینکه مکلف به احیای هویت ملی هستیم گفت: با حضور رییس جمهور در جلسه هیات امنا این بنیاد، تصویب شد تا درس ایران شناسی در مدارس تدریس شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 13
کد خبر: ۲۲۳۲۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد حسین رجبی دوانی عصر شنبه در دیدار با استاندار اردبیل در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه چالدران در اردبیل اظهار کرد: طرح تدریس ایران شناسی در مدارس را آماده می‌کنیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت و نهایی خواهد شد و ایجاد نمایشگاه و موزه ادوار تاریخ و تمدن ایران زمین هم تصویب شده است.

وی به حرکت شاه اسماعیل برای یکپارچه کردن ایران بعد از افول عظمت کشور در پی حمله مغول و وضعیت ملوک الطوایفی برای تعیین مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور اشاره کرد و گفت: کوتاهی‌هایی در چند دهه اخیر در خصوص هویت ملی داشته ایم و از سوی دیگر با تلاش دشمن برای بیگانه کردن نسل‌های بعد از انقلاب، فضای فاسد مجازی و بمباران ذهن جوانان مواجه هستیم.

فعالیت نمایندگی بنیاد ایران شناسی در ۱۹ استان

رئیس بنیاد ایران شناسی اظهار کرد: این بنیاد در ۱۹ استان نمایندگی دارد که با نظر وزیر کشور قرار شد در دیگر استان‌های کشور نیز نمایندگی ایجاد شود تا احصا افتخارات در سطوح استانی، ملی و منطقه‌ای صورت گیرد و جوانان به ارزش‌های بزرگ خود واقف شوند.

رجبی دوانی ادامه داد: اینکه جوانان ما فلان فوتبالیست خارجی را بهتر از شخصیت‌های ملی ما می‌شناسند نشانگر کم‌کاری متولیان فرهنگی و آموزشی است و می‌خواهیم در استان‌ها فعالیت‌های آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تهران هفته استان‌ها را برگزار خواهیم کرد گفت: به عنوان مثال در هفته اردبیل، ویژگی‌ها، عظمت‌ها، آداب رسوم، هنرها، معاریف و محصولات استان معرفی خواهد شد.

او تصریح کرد: قدمت استان اردبیل به دوره اشکانیان باز می‌گردد و در دوره اسلامی هم مرکز آذربایجان بوده است.

وی افزود: برگزاری هفته‌های استان‌ها سبب توجه اهالی مرکز نشین و مهاجر، به استان زادگاه خود و رونق اقتصاد و فرهنگ استان‌ها خواهد شد. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده