رهبر انقلاب: در مسائل مهم صدای واحد از کشور شنیده شود/مجلس نباید منشاء تشنج در افکار عمومی باشد-راهبرد معاصر

رهبر انقلاب: در مسائل مهم صدای واحد از کشور شنیده شود/مجلس نباید منشاء تشنج در افکار عمومی باشد

حضرت آیت الله خامنه‌ای در اولین دیدار رئیس و نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با ایشان تاکیدکردندکه پیروزی رئیس جمهور پیروزی همه ماست، این را باید از بن دندان باور کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۷۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  آیت الله خامنه‌ای در اولین دیدار رئیس و نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با ایشان تاکیدکردندکه پیروزی رئیس جمهور پیروزی همه ماست، این را باید از بن دندان باور کرد.

 

 گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار به شرح ذیل است:

***مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست، بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست.

***توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است. همه کمک کنند که رئیس‌جمهور بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام بدهد.

***اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفق بشود این موفقیت همه ماست. اگر او در اداره کشور، در پیشبرد اقتصادی کشور، در مسائل بین‌المللی و فرهنگی کشور، موفقیت کسب کند، همه ما موفقیت کسب کردیم. پیروزی او، پیروزی همه ماست. این را باید از بن دندان باور کرد.

***باید در مسائل مهم صدای واحد از کشور شنیده شود. یک جاهایی هست که بایستی دولت و مجلس و مسئولان گوناگون یک حرف بزنند. آن کسانی که در دنیا گوش تیز کردند تا نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، آنها مایوس شوند؛ یک صدا باید شنیده شود.

***مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی مردم باشد. سیاه‌نمایی‌کردن، منفی‌بافی‌کردن که گاهی اوقات در بعضی از مجالس دیده شد از ناحیه بعضی از نمایندگان. البته اغلب نمایندگان همیشه پایبند به این مبانی مهم و معتبر بوده‌اند -این را بدون تعارف ما عرض می‌کنیم، واقعیت این است- اما در مواردی هم خلاف این مشاهده شده است.

***نه فقط در مجلس، حضور نمایندگان در مجامع عمومی -شماها خیلی‌تان در مجامع عمومی، در نمازجمعه‌ها، پیش از خطبه‌ها حضور پیدا می‌کنید در شهرهای مختلف- یا در فضای مجازی که امروز حاکم بر خیلی از فعالیتهای همه است، حضور شما در اینها باید آرامش‌بخش باشد.

***هر جا شما سخنی می‌گویید حرفی می‌زنید، نظری می‌دهید، مخاطب شما دلگرم بشود به اینکه شما طرفدار اتحاد و اتفاق و همدستی و همدلی نیروها هستید. خلاف این را نبایستی پیام بدهید. این حفظ امنیت روانی مردم است و این مطلب مهمی است.
 

***حضور مجلس در مسائل سیاسی و بین‌المللی بسیار مهم است. یک نمونه خوب از حضور مجلس قانون اقدام راهبردی است.

***مسئله غزه همچنان مسئله اول دنیای اسلام است. مجلس نباید در قبال این قضیه آرام بماند.

ادامه دارد/ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده