امکان اهدای خون به مردم غزه وجود دارد؟-راهبرد معاصر

امکان اهدای خون به مردم غزه وجود دارد؟

مدیر عامل سازمان انتقال خون با تقدیر از اهدا کنندگان خون حامی غزه، گفت: استانداردهای بین‌المللی انتقال خون، اجازه ارسال خون از کشوری به کشور دیگر را نمی‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 29
کد خبر: ۲۱۰۸۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، مصطفی جمالی،مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شمار زیادی از مسلمانان غزه و ابراز همدردی با بازماندگان حوادث اخیر در این منطقه از اهدا کنندگان خون که برای حمایت از این خواهران و برادران دینی خود قصد اهدای خون دارند، گفت: متاسفانه به دلیل دستور العمل‌های بین‌المللی و مسائل اپیدمیولوژیک و استانداردهای بالای حمل و نقل خون به عنوان یک بافت زنده، امکان ارسال خون از ایران به کشورهای دیگر وجود ندارد.

 

وی از این حس نوعدوستی و حمایت و همدردی اهدا کنندگان خون تقدیر و تشکر کرد و افزود: طبق فرموده خداوند در قرآن کریم، هر فردی جان یک انسان را نجات دهد، گویی جان تمام انسانها را نجات داده است و کسانی که به نیت نجات جان انسانها خون اهدا می‌کنند از برترین مردمان هستند.

 

وی از هموطنان دعوت کرد: با آغاز سرما و نزولات جوی، اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند و از هموطنان نیازمند به خون حمایت کنند؛ زیرا در روزهای سرد سال مراجعات برای اهدای خون کاهش می‌یابد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده