واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به حذف دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) درباره بانک‌ها-راهبرد معاصر

واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به حذف دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) درباره بانک‌ها

مهدی فضائلی در واکنش به پایین کشیدن دیوارنگاره میدان ولیعصر درباره بنگاه‌داری بانک‌ها، در توئیتی نوشت: «جلوگیری از بنگاه ‌داری بانک‌ ها، مطالبه جدی رهبر انقلاب است.»
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 26
کد خبر: ۲۰۵۶۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ در روزهای گذشته دیوارنگاره‌ میدان ولیعصر تهران که با اقتباس از جمله رهبر انقلاب درباره برخورد با تخلفات بانک‌ها در عرصه بنگاهداری طراحی و اجرا شده بود، با فشار و نفوذ برخی بانک‌ها از این سکو پایین آمد.

 

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنش به پایین کشیدن دیوارنگاره میدان ولیعصر درباره بنگاه‌داری بانک‌ها، در توئیتی نوشت: «جلوگیری از بنگاه ‌داری بانک‌ ها، مطالبه جدی رهبر انقلاب است. این مطالبه، تحت تأثیر دیوار نگاره یا حذف آن قرار نمی‌گیرد.»

 

در سال‌های گذشته علی‌رغم تذکرات متعدد رهبر انقلاب و بسیاری از کارشناسان اقتصادی درباره معایب هولناک ملّاکی و بنگاهداری بانک‌ها برای اقتصاد کشور، این رویه توسط برخی بانک‌ها ادامه یافته است.

 

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تاکیدات مکرر رئیس‌جمهور بر مبارزه با فساد، این امید وجود داشت که رویه‌های فسادزای بانک‌های کشور اصلاح و به‌نفع اقتصاد کشور بهبود یابد اما متأسفانه نه‌تنها این رویه اصلاح نشده بلکه به گفته وزیر مسکن و همچنین آمارهای رسمی علاوه‌بر عدم اصلاح چنین مواردی، بانک‌ها به وظایف خود درقبال پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن عمل نکرده‌اند./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده