کودکان خطرناک ترین ناقلان کرونا به افزاد میانسال-راهبرد معاصر

کودکان خطرناک ترین ناقلان کرونا به افزاد میانسال

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اگرچه شدت بیماری کرونا در کودکان کمتر از سایر گروه‌های سنی است، ولی خطر انتقال این ویروس از آنها به افراد مسن چند برابر است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
کد خبر: ۴۹۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، دکتر فرهنگ بابامحمودی افزود: خانواده‌ها مراقب مراودات کودکانشان با بزرگسالان به‌خصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باشند تا کرونا از طریق کودکان به این گروه سنی منتقل نشود.

 

وی گفت: همان گونه که تجربه جهانی نشان داده، شیوع و شدت ویروس کرونا در کودکان کمتر از سایر گروه‌های سنی است و علائم این بیماری چندان در کودکان مشاهده نمی‌شود و به همین دلیل هم احتمال انتقال ویروس از این گروه سنی به بزرگسالان و افراد کهنسال بیشتر است.

 

این پزشک متخصص بیماری عفونی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا طی روزهای اخیر نسبت به هفته‌های گذشته شدت گرفته و آمار بیماران نیز رو به افزایش است، لازم است والدین بیشتر مراقب کودکانشان باشند و از مراودات و نزدیک شدن آنان به پدربزرگ و مادربزرگ جلوگیری کنند.

 

  • مراسم عروسی و عزا؛ کانون شیوع کرونا 

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در یکی از بیمارستان‌های کرونایی در این خطه شمال کشور مشغول درمان بیماران مبتلا به کرونا است گفت: در روزهای اخیر، بیشتر بیمارانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، افرادی هستند که در مراسم عروسی و یا مراسم ختم شرکت داشته‌اند.

 

دکتر بابامحمودی به شهروندان توصیه کرد که از رفتن به این گونه مراسم و حتی سایر اجتماعات خودداری کنند تا به این ویروس خطرناک قرن مبتلا نشوند.

 

وی اضافه کرد: در صورتی که ضرورت برای حضور در مراکز شلوغ و اماکن سرپوشیده وجود داشت حتما باید از ماسک ولو ماسک‌های خانگی که می‌تواند تا حدود ۹۰ درصد از انتقال ویروس جلوگیری کند استفاده شود.

 

  • ممنوعیت ماسک ان ‌۹۵ برای بیماران کرونایی

عضو کارگروه علمی و مشورتی کرونای دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد استفاده از ماسک هم گفت: استفاده از ماسک برای تمام افراد در فضاهای سرپوشیده و اجتماعات حداقل تا زمان تولید دارو و همه‌گیری تولید واکسن ضروری است.

 

دکتر بابامحمودی استفاده از ماسک ان ‌۹۵ را برای بیماران کرونایی خطرناک دانست و اظهار کرد: این ماسک باید صرفا توسط افرادی که از بیماران کرونایی حفاظت می‌کنند و یا کادر درمانی که با این بیماران سر و کار دارند مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی دلیل منع استفاده از این ماسک را برای بیماران کرونایی انتقال این ویروس از طریق فیلترهای ماسک به طرف مقابل اعلام کرد و گفت: بیماران آسم و افراد مسن که از لحاظ تنفسی دچار مشکل هستند، نیز نباید از این ماسک استفاده کنند.

 

بابامحمودی ماسک جراحی و پزشکی و حتی دست‌دوز را بهترین شیوه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دانست و به افرادی که از ماسک دست‌دوز استفاده می‌کنند توصیه کرد که در هر بار استفاده آن را با آب و صابون شست‌وشو بدهند و یا در آفتاب خشک کنند یا پس از اتو کشیدن بار دیگر مصرف کنند.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده