کاظم جلالی: روند نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه در حال انجام است-راهبرد معاصر

کاظم جلالی: روند نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه در حال انجام است

سفیر ایران در مسکو گفت که روند نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه بر اساس برنامه در حال انجام است و تلاشمان بر این بوده و هست که در سال ۲۰۲۴ این توافقنامه را به امضای مقامات دو کشور برسانیم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۹۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛  کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (سه‌شنبه) ۲۲ خرداد به اخبار منتشر شده درباره توافقنامه راهبردی ایران و روسیه واکنش نشان داد و ضمن تکذیب مطالب منتشر شده که مدعی شده‌اند ایران این توافقنامه را تعلیق کرده است، گفت که روند نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه بر اساس برنامه در حال انجام است.


وی در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آنچه به عنوان تعلیق توافقنامه اجرایی همکاری دو کشور در رسانه‌ها ذکر شده است نادرست و نتیجه ترجمه غیر دقیق اظهارات مقام‌های روسی است.


کاظم جلالی همچنین در گفت‌وگویی در این باره عنوان کرد: دو سال است بر روی این موافقتنامه در حال کار هستیم و آخرین ورژن متن‌ها با هم رد و بدل می‌شود و آخرین بار دوستان روس این متن را به طرف ایرانی دادند.


سفیر ایران بیان کرد: این متن باید با نهادهای مختلفی در داخل کشور تنظیم و هماهنگ شود و طبعا زمانبر است. تلاشمان بر این بوده و هست که در سال ۲۰۲۴ این توافقنامه را به امضای مقامات دو کشور برسانیم. 


کاظم جلالی اضافه کرد: الان متن در دست ایران است که امیدواریم نهادهای مختلف هر چه سریع‌تر جواب بدهند که توافقنامه برای امضا آماده شود. 


وی با ذکر این نکته که مطلبی که نوشته شده کذب است، به ملاقات دیروز سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و علی باقری سرپرست وزارت خارجه در حاشیه نشست وزرای خارجه بریکس اشاره کرد و افزود: دیروز آقای لاوروف در ملاقات با آقای باقری پیگیر این بود که سریع‌تر هر دو کشور این موافقتنامه را امضا کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده