رژیم غذایی مفید برای بهبود حافظه-راهبرد معاصر

رژیم غذایی مفید برای بهبود حافظه

مغزیجات آجیلی ممکن است یک مکمل مفید برای رژیم غذایی کسانی باشد که می‌خواهند حافظه خود را بهبود بخشند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 15
کد خبر: ۱۸۹۴۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محققان اثرات مصرف آجیل را بر حافظه و سلامت مغز بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که مصرف ۶۰ گرم آجیل مخلوط در روز باعث افزایش حافظه کلامی و جریان خون در مغز می‌شود. حدود ۱۹ درصد از بزرگسالان ۵۰ سال و بالاتر با اختلالات شناختی خفیف گرفته تا بیماری آلزایمر زندگی می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی ممکن است از سلامت مغز محافظت کرده و خطر زوال شناختی را کاهش دهد. رژیم‌های غذایی مانند رژیم مدیترانه‌ای و رژیم غذایی توقف فشار خون بالا موسوم به DASH با نرخ کندتر زوال شناختی و کاهش خطر زوال عقل مرتبط هستند.

آجیل در هر دوی این رژیم‌ها مشترک است. آجیل حاوی مواد مغذی از جمله اسید‌های چرب غیر اشباع، پروتئین‌ها و پلی فنول‌ها هستند که همگی ممکن است برای شناخت مفید باشند.

محققان تأثیر مصرف روزانه آجیل بر شناخت و سلامت مغز را بررسی کرده اند. آن‌ها دریافتند که مصرف روزانه آجیل برای جریان خون در مغز و حافظه کلامی در بزرگسالان مسن مفید است.

محققان اظهار داشتند که مصرف آجیل رگ‌های خونی را در مغز سالم نگه می‌دارد، و احتمالاً با کاهش التهاب که به عملکرد شناختی کمتر و شرایطی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است. / صد آنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده