دامنه نوسان بورس ۱ درصد دیگر افزایش یافت-راهبرد معاصر

دامنه نوسان بورس ۱ درصد دیگر افزایش یافت

با تصویب هیأت مدیره سازمان بورس دامنه نوسان نماد‌های معاملاتی از روز شنبه یک درصد افزایش می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 24
کد خبر: ۱۴۸۴۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، در راستای افزایش رقابت‌پذیری در بازار سرمایه با پیشنهاد شرکت بورس و فرابورس ایران و تصویب هیأت مدیره سازمان بورس دامنه نوسان نمادهای معاملاتی در بازار اول بورس و فرابورس ایران یک درصد افزایش یافت و به مثبت و منفی 7 درصد در روز رسید. این مصوبه از دوشنبه هفته آینده 7 شهریورماه اجرا خواهد شد.

به گزارش فارس، یکی از خواسته‌های فعالان بازار سرمایه افزایش دامنه نوسان و رقابت‌پذیری در بازار بود که البته پیش از این رئیس سازمان بورس اعلام کرده بود دامنه نوسان به تدریج و براساس ماهی یک درصد اضافه می‌شود تا رقابت‌پذیری در بازار بیشتر شود.

البته در حال حاضر نمادهایی که بعد از برگزاری مجمع و یا بعد از پذیره‌نویسی در عرضه اولیه باز می‌شوند بدون دامنه نوسان و نامحدود باز می‌شود به گونه‌ای که امروز نماد معاملاتی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در نماد استقلال 1 باز شد که بدون دامنه نوسان قیمت هر سهم آن از یک تا 99 هزار و 999 ریال قابلیت معامله پیدا کرده بود که البته در نهایت هر سهم آن به قیمت 4 هزار و 50 ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به عدد روز پذیره نویسی از رشدی معادل 305 درصد برخوردار شده است.


استقلال1

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده