امضای ۱۵ سند همکاری میان ایران و سوریه-راهبرد معاصر
بیانیه وزارت دفاع به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد صادق خلیلیان و مقیمی در انتخابات ثبت‌نام کردند ایرج شاهوردی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد سرلشکر سلامی: امام خمینی(ره) عظمت از دست رفته مسلمانان را احیا کرد بهادری جهرمی: شهید رئیسی در اوج بحران‌ها امیدوار بودند احمدی‌نژاد: مهمترین هدف و برنامه کاری بنده تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم است محمود صادقی در انتخابات 1403 ثبت نام کرد افشارزاده برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد زریبافان: نام دولتم «خدمت و مجاهدت برای حل مشکلات» است اسماعیلی : مردم می خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه یابد احمدی‌نژاد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد اسماعیلی وزیر ارشاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد زریبافان داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دعوت جمعی از نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت‌نام در انتخابات

امضای ۱۵ سند همکاری میان ایران و سوریه

۱۵ سند همکاری ایران و سوریه با حضور روسای جمهور دو کشور امضا شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۴۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، ۱۵ سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه روز چهارشنبه با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و بشار اسد روسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

روسای جمهور ایران و سوریه در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور با اشاره به امضای اسناد همکاری‌ دو کشور، بر اهمیت «برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه» در جهت تامین منافع دو ملت و سایر ملت‌های منطقه تاکید کردند.

آیت‌الله رئیسی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از پیروزی دولت و ملت سوریه و جبهه مقاومت در برابر تروریسم‌ و عبور از دوران سخت، گفت: تغییرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیار، نتوانسته بر روابط برادرانه دو کشور تاثیر بگذارد.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: روابط ایران و سوریه با خون شهدای عزیز ما به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی گره خورده‌ و این اسم رمز پایداری‌ و استحکام روابط دو کشور است.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان‌ کرد: دولت و ملت سوریه دشواری‌ها و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند و امروز می‌توانیم بگوییم که شما این مشکلات را پشت سر گذاشتید و با وجود تهدیدها و تحریم‌هایی که علیه شما تحمیل شد، توانستید پیروز شوید.

رئیس جمهور در ادامه متذکر شد: امروز حقانیت‌ جایگاه ایران و سوریه، انطباق این مسیر با عقلانیت‌ و مقاومت و ایستادگی کاملاً اثبات شده و جواب داده و کسانی که تا دیروز نسبت به موضع و جایگاه سیاسی و نظرات و دیدگاه‌های ایران درباره سوریه تردید داشتند، متقاعد شده‌اند که این موضع، به‌حق و عادلانه بوده است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر حمایت و کمک ایران به تحقق صلح پایدار، ثبات‌ و آرامش در سوریه، گفت: جمهوری اسلامی همانطور که در مبارزه با تروریسم در کنار دولت و ملت سوریه ایستاد، در عرصه آبادانی و پیشرفت نیز در کنار برادران سوری خود خواهد ماند.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز در این نشست، با قدردانی از مواضع و حمایت‌های جمهوری‌ اسلامی از دولت و ملت سوریه در روزهای سخت‌ و بحرانی این کشور گفت: دولت و ملت سوریه محبت‌ها و کمک‌های برادران ایرانی خود را فراموش نخواهند کرد.

رئیس جمهور سوریه خواستار نقش‌آفرینی بیشتر جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور و حضور مؤثر در بازسازی مناطق جنگ‌زده شد.

بشار اسد تصریح کرد: روابط سوریه و ایران، روابط غنی و مملو از تجارب است؛ به این دلیل که حتی در دوره‌های سخت و دشوار هم با وجود طوفان‌های شدید سیاسی و امنیتی در منطقه خاورمیانه، روابط با ثبات و پایداری بوده‌ است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده