قالیباف: درصد کمی از ظرفیت معادن استفاده می‌شود-راهبرد معاصر

قالیباف: درصد کمی از ظرفیت معادن استفاده می‌شود

-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه از درصد کمی از ظرفیت‌های معادن کشور استفاده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 09
کد خبر: ۸۰۲۳۲

به گزارش راهبرد معاصر محمدباقر قالیباف عصر امروز در بازدید میدانی از معدن طلای زرکوه شهرستان قروه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معادن یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب کشور بوده و اقدامات خوبی در زمینه کانی‌ها و فولاد صورت گرفته و رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه  از درصد کمی از ظرفیت معادن کشور استفاده کرده‌ایم، گفت: خام‌فروشی معادن یکی دیگر از مشکلات کنونی در حوزه معادن بوده که در حال تلاش در زمینه فرآوری مواد معدنی استخراج شده از معادن کشور هستیم و اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان کردستان در زمینه سنگ آهن و فولاد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و معدن طلای شهرستان قروه نیز یکی از فرصت‌های مناسب استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی معدن طلای کردستان پس از دو دهه غیرفعال بودن، اکنون فعال شده و در شرایط خوبی قرار دارد و یکی از بهترین معادن از لحاظ حجم استخراج و کیفیت است.

وی گله‌مندی‌های اهالی روستاهای اطراف معدن طلای قروه را به‌حق دانست و اظهار کرد: باید مردمان این منطقه از امکانات اشتغال‌زایی، اجتماعی و خدمات زیرساختی برخوردار شوند کمااینکه بنده نیز در مجلس این موضوع را پیگیری کرده تا دولت از سهم 15 درصدی معادن که به خزانه واریز می‌شود، در استان و منطقه هزینه کند.

انتهای پیام/481/ی

تسنیم 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده