مصوبه تلفیق بودجه برای ارائه تسهیلات به بیماران معسر-راهبرد معاصر

مصوبه تلفیق بودجه برای ارائه تسهیلات به بیماران معسر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق مبلغ 5 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بیماران معسر و تحت پوشش نهادهای حمایتی ارائه خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 07
کد خبر: ۱۲۱۲۰۰

به گزارش راهبرد معاصر  حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق مبلغ 5 هزار میلیارد ریال جهت کمک به بیماران فقیر و معسر تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته  امداد ا مام خمینی (ره)، سازمان‌ بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از محل تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌ها تأمین می‌شود.

وی افزود: مبلغ سی هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری غیر بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل صد درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و 50درصد سپرده‌های جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون برنامه ششم توسعه است.

وی گفت: موضوعات و ذینفعان، میزان تسهیلات پرداختی، دوره بازپرداخت، از جمله موضوعاتی است که در آیین‌نامه اجرایی این بند که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت امور مناطق محروم حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، تعیین می‌گردد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: موارد فوق‌الذکر در مورد بیماران معسر و وام جهیزیه در زیر مجموعه تسهیلات مصوب که باید توسط بانک‌ها ارائه شود که در بالا به آن اشاره شد، قرار دارد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده